کد خبر: ۲۲۱۱۶۵
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

جلسه امروز ۳ مسئول دولتی برای تعیین تکلیف عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام

جلسه امروز ۳ مسئول دولتی برای تعیین تکلیف عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام

تکلیف عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام در جلسه امروز معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس اخبار دریافتی ماین نیوز، جلسه مهمی بین محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و عباس علی آبادی وزیر صنعت درباره عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام ساعت ۱۳ امروز یکشنبه برگزار می شود تا نتیجه حاصله در جلسه عضر امروز هیات دولت مطرح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، موافق عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام بوده اما وزیر صنعت مخالف این عوارض است. به همین دلیل مقرر شده جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، برگزار و با حل این اختلاف، نتیجه نهایی برای تصویب به هیات دولت ارسال شود.

براساس این گزارش، نرخ عوارض صادراتی کنسانتره سنگ آهن ۵ درصد، گندله یک درصد، آهن اسفنجی ۱۲ درصد و شمش و اسلب فولادی یک درصد تعیین شده است. در مصوبه فعلی هیات دولت، عوارض صادراتی کنسانتره و گندله سنگ آهن ۲۰ درصد، آهن اسفنجی ۱۵ درصد و شمش و اسلب فولادی ۲ درصد است.

هفته گذشته اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به استناد ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، مصوبات جلسه ۱۴ بهمن را جهت اقدام اجرایی ابلاغ کردند که طبق دستور جلسه شماره یک: درخواست بازنگری فهرست و میزان عوارض مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی محصولات نفتی گازی و پتروشیمی به صورت مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ