کد خبر: ۲۲۱۱۶۹
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

بزرگ‌ترین پتروشیمی خاورمیانه در قطر با هزینه ۶ میلیارد دلاری تاسیس می‌شود
با پیش بینی آغاز تولیدات از اواخر ۲۰۲۶:

بزرگ‌ترین پتروشیمی خاورمیانه در قطر با هزینه ۶ میلیارد دلاری تاسیس می‌شود

بزرگترین سرمایه گذاری قطر در صنعت پتروشیمی با پروژه ۶ میلیارد دلاری راس لفان کلید می خورد و پیش بینی شده تولیدات از اواخر سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، سنگ بنای پروژه پتروشیمی راس لفان در شمال این کشور به هزینه ۶ میلیارد دلار را قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود تولید در این پتروشیمی از اواخر سال ۲۰۲۶ آغاز شود.  شرکت انرژی قطر پیشتر در ژانویه ۲۰۲۳، توافقنامه‌هایی برای سرمایه گذاری نهایی با شرکت پتروشیمی شفرون فیلیپس امضا کرد و دو طرف شرکت مشترکی تاسیس کردند که ۷۰ درصد از آن متعلق به شرکت انرژی قطر و ۳۰ درصد از آن متعلق به شرکت شفرون فیلیپس است.

سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر در این خصوص، گفت: این پروژه بزرگترین سرمایه گذاری شرکت انرژی قطر در صنعت پتروشیمی و نخستین سرمایه گذاری مستقیم آن از ۱۲ سال گذشته است.

وی افزود: این سرمایه گذاری بزرگ در شهرک صنعتی راس لفان، نقطه عطفی در استراتژی شرکت انرژی قطر برای توسعه بخش پتروشیمی است.این پروژه جایگاه شرکت انرژی قطر به عنوان یک بازیگر اساسی در حوزه حفاری و اکتشاف، گاز طبیعی مایع و پتروشیمی را تقویت می‌کند.

قطر در میان کشور‌های عربی از لحاظ تولیدات پتروشیمی با ۱۶.۱ میلیون تن در سال در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین کشور‌های عربی با ۱۷۰.۶ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی پس از چین، آمریکای شمالی و اروپا در رتبه چهارم قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ