کد خبر: ۲۲۱۳۱۴
۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۵

اما و اگر رسمیت دلار بازار و وعده افزایش صنایع استان یزد در بورس و فرابورس
از سوی وزیر اقتصاد اعلام شد:

اما و اگر رسمیت دلار بازار و وعده افزایش صنایع استان یزد در بورس و فرابورس

وزیر اقتصاد با اعلام اما و اگر رسمیت نرخ دلار بازار آزاد، وعده هایی برای شرکت های مستقر در استان یزد و افزایش صنایع بزرگ استان در بورس و فرابورس داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در جلسه دیروز شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با اعلام اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای باید ابتدا از چالش رکود تورمی انتهای دهه ۹۰ خارج شد، گفت: پایان دادن به رکورد تورمی سال‌های قبل، شاه‌بیت اقتصاد دولت بوده و سال آینده هم به ناچار سیاست‌های انقباض پولی و کنترل تقدینگی برای کاهش تورم دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد:همچنین تدبیر خاصی در سیاست‌های بانکی برای طرح‌های پیشران در سال آینده مدنظر است. تحقق رشد ۱۴ درصدی دو سال گذشته و تاثیر آن بر کاهش بیکاری به همراه ظرفیت شرکای اقتصادی ایران منجر شد تا بخش مهمی از رکود علاج شود اما باید بهره وری و ثبات اقتصادی جدی گرفته شود.

این مقام مسئول افزود: چند نرخی بودن ارز در حالی موجب ایجاد خلل در صادرات، رانت و فساد و مشکلاتی در تولید شده که قطعاً نرخ ارز بازار آزاد به رسمیت شناخته نمی شود ولی سیاست بانک مرکزی نباید به فرار صادراتی و کم اظهاری صادرکنندگان منجر شود یا در طرف مقابل، تنها حامی واردات باشد. لذا باید تعامل مناسبی در این رابطه برقرار شود.

خاندوزی گفت: باید برخی تقاضاها و واردات‌ استان‌هایی مانند یزد که بیش از نیمی از کاشی و سرامیک ایران را تامین می‌کند، هدایت و در ماشین آلات صنعت و سایر صنایع در اولویت استان باشد. در این راستا با استقرار نمایندگان متناظر سازمان بورس و بانک مرکزی در این استان و ارایه مشوق‌های مالی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موافقت شده است. بنابراین سهم صنایع بزرگ استان در بورس و فرابورس افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ