کد خبر: ۲۲۱۳۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۶

وعده
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

وعده "خاور" به عرضه ۱۰۰ اتوبوس برقی تا پایان سال با قیمت ۲۴۵ هزار یورویی

مدیرعامل شرکت فرابورسی ایران خودرو دیزل با رد یک شایعه و قیمت حدود ۲۴۵ هزار یورویی اتوبوس برقی تولید داخل، وعده عرضه ۱۰۰ محصول برقی تا پایان سال داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت فرابورسی ایران خودرو دیزل در پاسخ به شایعاتی درباره کیفیت و استاندارد محصول اتوبوس برقی به صدا و سیما، اعلام کرد: دو قطعه موتور و باطری در محصولات برقی حائز اهمیت بوده که در محصولات شرکت همانند بیشتر خودروساز‌های جهانی از تولیدکنندگان مطرح دنیا، تامین و بقیه آن در داخل تولید می‌شود.

برای تولید اتوبوس برقی حدود دو سال طول کشید تا مجوز‌های سازمان ملی استاندارد اخذ شود. همچنین بعد از اعطای نشان استاندارد خودرو‌های برقی، کارشناسان سازمان با حضور در کارخانه، صفر تا صد فرایند تولید و کیفیت محصول را بررسی و ارزیابی کردند.

اتوبوس برقی تولید داخل حدود ۲۴۵ هزار یورو با احتساب هزینه‌های قانونی و سود شرکت از فروش محصول، عرضه می‌شود. قیمت محصول خارجی چند درصد بالاتر ارزیابی شده و که در اشتغال و ارزش افزوده هم نقشی ندارد. همچنین در خدمات پس از فروش، ابهامات جدی وجود دارد.

با ارائه ضمانت نامه بانکی به هر تعداد مورد نیاز شهرداری تهران، قرارداد بسته و در صورت خلف وعده، شهرداری می‌تواند ضمانت نامه بانکی را نقد کند. به همین دلیل همه ظرفیت‌ها برای تولید و پاسخگویی به نیاز وزارت کشور و شهرداری‌ها کاملا فراهم شد. سال آینده نیز خودرو‌های جدید برقی در راستای سیاست‌های کلان دولت و وزارت صنعت به بهره برداری خواهد رسید.

زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده و ۵۲ درصد از موتور اتوبوس برقی داخلی سازی شده و برای داخلی سازی باطریِ این محصول با شرکت‌های بزرگ باطری ساز، مذاکراتی صورت گرفته که در صورت تحقق همکاری‌ها می‌توان به خودکفایی رسید. بنابراین طبق قرارداد‌ تا پایان سال همه تعهدات تحویل خواهد داده شد. ضمن اینکه تاکنون هیچ تاخیری در تحویل نبوده و تا پایان سال، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی عرضه خواهد شد و از این تعداد بیش از ۵۰ دستگاه هم تولید شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ