کد خبر: ۲۲۱۳۸۴
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۸

بررسی نگرانی تولیدکنندگان از آثار منفی گواهی اوراق ۳۰ درصدی و احتمال اصلاح
وزیر اقتصاد وعده داد:

بررسی نگرانی تولیدکنندگان از آثار منفی گواهی اوراق ۳۰ درصدی و احتمال اصلاح

وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر گواهی اوراق سپرده با سود ۳۰ درصدی را اجرا کرد و اگر تولیدکنندگان، نگرانی دارند باید دوباره بررسی و در صورت لزوم، اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در واکنش به انتقادات از انتشار گواهی اوراق سپرده با سود ۳۰ درصدی از جمله مواضع صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی مبنی بر افزایش هزینه وام بانکی، گرانی قیمت مواد اولیه و تولیدات، نیاز به افزایش سرمایه و افزایش قیمت تمام شده محصولات به مهر، گفت: انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های خاص توسط ستاد اقتصادی دولت تصویب شد.

وی ادامه داد: این گواهی‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های ویژه بوده و بازدهی بالایی دارند و حق مردم و سهامداران است که بیشتر از منفعت آن سپرده گذاری در پروژه‌های خاص استفاده کنند. بنابراین انتشار گواهی اوراق سپرده، محدود و برای پروژه‌های ویژه است. بانک مرکزی هم همان مصوبه ستاد اقتصادی دولت را اجرا کرد.

خاندوزی افزود: اگر تولیدکنندگان در مورد تأثیر انتشار این گواهی‌ بر گرانی قیمت مواد اولیه، نگرانی و دغدغه‌هایی دارند باید دوباره بررسی و در صورت لزوم، اصلاح شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ