کد خبر: ۲۲۱۴۲۷
۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۹

خاندوزی و فرزین چه جوابی برای معامله طلا با دلار آزاد ۵۷ هزار تومانی دارند؟
در برابر اعلام مخالفت چندباره :

خاندوزی و فرزین چه جوابی برای معامله طلا با دلار آزاد ۵۷ هزار تومانی دارند؟

وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، دلار بازار آزاد را به رسمیت نشناخته اند اما معاملات دیروز شمش طلا با دلار آزاد و بیش از ۵۷ هزار تومانی انجام شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی و محمدرضا فرزین و ... طی چند نوبت با دلار بازار آزاد مخالفت کرده و نرخ های این بازار را قبول ندارند اما نتیجه برخی رویدادها ، نشان از رفتار بسیار متناقض این گونه ادعاها با واقعیت ها دارد!

براساس این گزارش، آخرین نشانه هم دیروز رخ داد. وقتی که در جریان دهمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا ( وابسته به بانک مرکزی) ۲۶۸ کیلو شمش به ارزش هزار میلیارد تومان و میانگین ۳.۷۲ میلیارد تومانی هر شمش معامله شد و نشان داد نرخ دلار کشف‌ شده شمش طلای بانک مرکزی بیش از ۵۷ هزار تومان است!

این رویداد در حالی امروز واکنش ها و انتقادات عدیده ایی در فضای مجازی به همراه داشت که باید منتظر ماند و دید مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، چه توضیحی و توجیه ایی در این مورد دارند که چرا با وجود دلار دولتی و دلار نیمایی حدود 43 هزار تومانی، شمش طلا باید با دلار آزاد ۵۷ هزار تومانی داد و ستد شود؟ آیا باز هم دلار بازار آزاد را قبول نداشته و به رسمیت نخواهند شناخت؟ در این صورت چرا شمش طلا و سکه با دلار رسمی و دولتی معامله نمی شود؟ 

در این میان وعده چند وقت پیش فزرین مبنی بر عرضه گسترده سکه بدون تاریخ محقق نشده و قرار است یکشنبه آینده سکه هایی به تاریخ سال ۸۶ عرضه کند. در آن روز هم باید دید قیمت چه دلاری مدنظر فرزین و دیگران خواهد بود؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ