کد خبر: ۲۲۱۴۸۴
۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

عرضه ۱۷۹ هزار میلیارد تومانی اوراق دولتی در بین بانک ها و حقوقی های بورس

عرضه ۱۷۹ هزار میلیارد تومانی اوراق دولتی در بین بانک ها و حقوقی های بورس

عرضه اوراق بهادار دولتی شامل اسناد خزانه اسلامی و اوراق بدهی بین بانک ها و نهادهای حقوقی بورس طی ۱۱ ماه اخیر به بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد اعلام کرد: برای تامین مالی با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق بدهی میان بانک‌ها و نهادهای مالی فعال بازار سرمایه از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه و یک مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و فرایند مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، در آخرین عرضه اوراق بدهی و پس از دریافت سفارش‌های خرید از سامانه‌های بانک مرکزی و مظنه‌یابی مدیریت فناوری بورس تهران 6.6 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی از محل فروش اوراق تامین شد. با احتساب این مبلغ و فروش اوراق هفته‌های قبل، 122.7 هزار میلیارد تومان دولت از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی کرد.

در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری 204.8 هزار میلیارد تومان نیز توسط خزانه‌داری کل برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شد. بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ