کد خبر: ۲۲۱۵۹۴
۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

مهم‌ترین دلیل عدم‌ رشد بورس در سال‌ جاری و امید به آینده کوتاه مدت بازار

مهم‌ترین دلیل عدم‌ رشد بورس در سال‌ جاری و امید به آینده کوتاه مدت بازار

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل عدم‌ رشد بورس در سال‌ جاری، بی‌‌ اعتمادی سهامداران به دولت بود به آینده کوتاه مدت بازار امیدوار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سهیلا نقی‌پور با اشاره به اینکه بازار سرمایه در ابتدای هفته پس از چندین ماه رکود و منفی‌‌های پی در پی با تقاضای مناسبی همراه بود به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: مهم‌ترین دلیل عدم‌ رشد بورس در سال‌ جاری، بی‌‌ اعتمادی به بازار سرمایه و ناشی از دخالت‌های مستمر در سود و زیان شرکت‌های بورسی بود که چالش جدیدی برای بازار ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته نیز بازار با انتشار حذف و تغییر سیاست‌‌های دستوری، واکنش مثبتی نشان داد که ناشی از دستکاری‌‌های قوانین است که کاهش دخالت‌های بیجا وضعیت بازار را بهبود می‌بخشد. دلار هم پس از اصلاح قیمتی تا محدوده ۵۵‌ هزار تومان، مجددا با افزایش تقاضا تا محدوده مهم مقاومتی ۶۰‌ هزار تومان پیش رفت. این گونه حرکت‌‌های قیمتی دلار، بازتابی از عدم‌ اطمینان سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت اقتصادی پیش رو است.

نقی‌پور افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییر برخی قوانین و پیشروی نرخ ارز می‌توان امیدوار بود که حمایت‌‌های پیشین بسیاری از نمادها و همچنین شاخص در محدوده‌‌های ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۴۰‌ هزار واحد حفظ شوند و ریزش بیشتری در پیش نباشد. شرایط بازار تا پایان هفته نیز می‌تواند با عرضه‌هایی مواجه باشد که با ایجاد تقاضا به تعادل نسبی ختم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ