کد خبر: ۲۲۱۹۹۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۶

تحلیل تکنیکال شاخص صنعت خودرو و پیش بینی محدوده حمایت و مقاومت
تحلیلگر بازار سرمایه بررسی کرد:

تحلیل تکنیکال شاخص صنعت خودرو و پیش بینی محدوده حمایت و مقاومت

تحلیلگر بازار سرمایه با تحلیل تکنیکال شاخص گروه خودرویی، مهمترین محدوده حمایت و مقاومت این صنعت بورسی را در سال جاری پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ملک لی درباره تحلیل تکنیکال صنعت خودرو که با ابهاماتی مانند عدم تکلیف قیمت گذاری محصولات در سال جاری، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و... مواجه است به باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: گروه خودرویی شامل ۲۷ شرکت است که از شاخص‌ترین آنها می‌توان ایران خودرو و سایپا را نام برد. این گروه معمولا حجم معاملات و نقدینگی بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و برای معامله گران جذاب است.

شاخص این گروه ۲۸ اسفند در ارتفاع ۳۳۶.۵ هزار واحد قرار داشت که با سقف تاریخی در سال ۹۹ (رقم ۶۳۰ هزار) بیش از ۸۸ درصد فاصله دارد و بین تمامی صنایع مختلف افت بسیاری را متحمل شده است. این شاخص با عدد ۳۲۲.۸ هزار واحد وارد سال ۱۴۰۲ شد. کمترین و بیشترین مقدار این شاخص سال قبل ۲۶۰ و ۴۸۸ هزار واحد بود.

این شاخص اوایل سال قبل و تا اردیبهشت ماه حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن تا آبان‌ماه حدود ۴۶ درصد کاهش را تجربه کرد. این شاخص در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ درصد رشد داشت در حالی که شاخص بورس سال ۱۴۰۲ سقف تاریخی مرداد سال ۹۹ را شکست و رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرد.

شاخص گروه خودرویی از دیدگاه تکنیکال در حال تکمیل گارد صعودی است و چنانچه اتفاق خاصی نیفتد، سال جاری ظرفیت دیدن سقف جدید را دارد. مهمترین حمایت این شاخص محدوده ۲۶۰ هزار واحد و مهمترین مقاومت‌های پیش رو محدوده‌های ۴۸۸ و ۶۳۰ هزار واحد است.

از نقاط قوت این صنعت می‌توان به وجود مواد اولیه (سنگ، آهن و ...) و وجود صنایع وابسته در داخل و از ریسک‌ها نیز می‌توان از حاکم بودن مدیریت دولتی و ضعیف و عقب ماندن از فناوری روز دنیا نام برد. همچنین بحث آزادسازی واردات خودرو و حذف قرعه کشی‌ها و ... می‌تواند بر این گروه اثر بسیاری بگذارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ