کد خبر: ۲۲۲۱۲۲
۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۴

راهکارهای خروج ایران خودرو و سایپا از زیان انباشته سنگین

راهکارهای خروج ایران خودرو و سایپا از زیان انباشته سنگین

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نسبت منفی P/E صنعت خودرو، راهکارهای خروج ایران خودرو و سایپا از زیان انباشته سنگین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش آسایش با اشاره تقسیم صنعت خودرو به دو بخش خودروساز‌ها و قطعه ساز‌ها و وابستکی تعدادی از قطعه‌سازان به خودروسازان، به باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: این صنعت دارای ۳۹ نماد بورسی و فرابورسی با ارزش بازار روز حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی بوده و وضعیت دیگر شرکت ها به جز ایران‌ خودرو و سایپا بهتر بوده یا در نقطه سر به سر هستند.

با توجه به اینکه ایران‌ خودرو و سایپا حجم عظیمی از زیان انباشته بازار سرمایه و صنعت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری را دارند سبب شده نسبت P/E (قیمت به درآمد هر سهم)  صنعت منفی ۵.۴۹ مرتبه باشد.بنابراین مهم‌ترین عوامل موثر در بهبود کوتاه و میان مدت اوضاع این صنعت، حذف قیمت گذاری دستوری، عرضه محصولات در بورس کالا و اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

ایران‌ خودرو و سایپا که لیدر‌های صنعت خودرو محسوب می‌شوند دارای زمین و اموال مازاد زیادی بوده و سهام زیرمجموعه های زیادی دارند و با واگذاری دارایی می‌توانند به بهبود عملکرد و وضعیت صنعت کمک کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ