کد خبر: ۲۲۲۱۲۶
۱۱:۵ - ۱۴۰۳/۱/۱۴

پر مصرف‌ترین داروهای سال گذشته معرفی شدند/ ۱۱۶ تجویزی گران صنعت بورسی
توسط معاون سازمان بیمه سلامت:

پر مصرف‌ترین داروهای سال گذشته معرفی شدند/ ۱۱۶ تجویزی گران صنعت بورسی

معاون سازمان بیمه سلامت با اعلام پرمصرف ترین داروها در سال ۱۴۰۲ از مصرف ۱۱۶ قلم داروی تجویزی گران‌ برای بیماران خاص و صعب‌ العلاج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین حبیبیان طبق اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک به ایسنا، گفت: سال ۱۴۰۲ پُرمصرف‌ترین داروها مربوط به بیماران دیابتی و سپس قلبی و عروقی بودند. ۱۱۶ قلم داروی تجویز شده در فهرست گران‌ترین داروهای تجویزی و بیشتر برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، مصرف شده است.

وی افزود: برخی از این داروها بیش از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. برای بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز نیز داروی تجویزی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در این سامانه ثبت شده است که به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار گرفته است. ۲۴۰ میلیون داروی متفورمین تجویز شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشت و پس از آن داروهای آ اس آ و لوزارتان که در پُرفشاری خون استفاده می‌شوند، قرار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: پر مصرف‌ترین داروها در ۱۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، قزوین، قم، اصفهان، یزد، کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، زنجان و گیلان برای بیماران دیابتی مصرف شد. در ۱۶ استان تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر نیز پر مصرف‌ترین داروها مربوط به بیماران قلبی و عروقی و بعد بیماران دیابتی بود.

به گفته حبیبیان، همچنان داروی انسولین قلمی، پُر هزینه‌ترین داروی تجویزی بوده که ۴۴۰ میلیارد تومان برای این دارو از سوی سازمان بیمه سلامت هزینه شده است. از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک تا کنون بیش از ۲۹۰ میلیون نسخه الکترونیک ثبت که در ماه‌های انتهایی سال ۱۲ میلیون نسخه در ماه توسط پزشکان تجویز شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ