کد خبر: ۲۲۲۱۵۴
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۱/۱۵

چالش شرکت های لوزام خانگی با مازاد تولید و عدم امکان صادرات/ تکذیب گرانی
عضو هیات‌مدیره انجمن اعلام کرد:

چالش شرکت های لوزام خانگی با مازاد تولید و عدم امکان صادرات/ تکذیب گرانی

عضو هیات مدیره انجمن لوازم خانگی با تکذیب گرانی قیمت محصولات، گفت: شرکت های این صنعت به دلیل کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم با مازاد تولید و عدم امکان صادرات مواجه اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید رضوانی با اعلام اینکه افزایش مستمر دلار و مواد اولیه قیمت تمام‌شده کالاها را به شدت بالا برده، گرانی قیمت لوازم خانگی را تکذیب کرد و به ایلنا گفت: هیچ کارخانه‌ای به دلیل رکود اقتصادی سال قبل، قیمت محصولات را افزایش نداده و تنها افزایش قیمت مربوط به خرداد بود اما تولیدکنندگان با مازاد تولید نسبت به تقاضا روبرو هستند.

وی افزود: در گذشته بخشی از ارز مورد نیاز لوازم خانگی از دلار دولتی تامین می‌شد اما تولیدکنندگان برای تامین بخشی دیگر مجبور به تامین مواد اولیه تولید با قیمت ارز در بازار آزاد هستند. به همین دلیل افزایش قیمت تمام‌شده لوازم خانگی به کاهش قدرت خرید مردم انجامیده است. زیرا درآمد جامعه همگام با افزایش هزینه‌های تولید رشد نیافته و این موضوع در یک سال گذشته برجستگی بیشتری داشته است.

رضوانی ادامه داد: صادرات هم در دوران مازاد تولید داخلی عملی نیست. چون قیمت تمام‌شده تولید به اندازه‌ای بالا است که امکان عرضه محصولات ایرانی با قیمت رقابتی در بازار جهانی وجود ندارد.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ