کد خبر: ۲۲۲۳۱۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۲

مطالبات اصلی قطعه سازان و نیاز تولید به ۴۰ درصد نقدینگی بیشتر
رییس و دبیر انجمن اعلام کردند:

مطالبات اصلی قطعه سازان و نیاز تولید به ۴۰ درصد نقدینگی بیشتر

رئیس و دبیر انجمن قطعه‌ سازان با اعلام اهم مطالبات و نیاز به ۴۰ درصد نقدینگی بیشتر، تولید قطعات را با کیفیت مد نظر خودروسازان دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن قطعه‌ سازان با بیان اینکه قطعه سازان بر اساس نیاز خودروسازان و کیفیت مورد نظر تولید می کنند، گفت: صنعت خودروسازی درصدد است خودروهای با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد. در این راستا دولت باید مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کند اما در نظارت ها سختگیری داشته باشد.

وی افزود: اکنون بسیاری از قطعه‌سازان دستگاه‌ها و تجهیزات را بروز رسانی می‌کنند. صنعت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری فلج و این قیمت‌ها سبب شده صف هایی برای دریافت مابه‌تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروها تشکیل شود.

همچنین آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه‌سازان، دورنمای صنعت را نامشخص دانست و گفت: هر مجلسی روی کار می‌آید سلیقه ای عمل می‌کند. سال جاری در مقایسه با سال گذشته به ۴۰ درصد نقدینگی بیشتر برای افزایش تولید نیاز است. اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو، تامین منابع ارزی و مواد اولیه داخلی، عدم محدودیت انرژی و منابع انسانی از مهم‌ترین مطالبات قطعه سازان است.

وی افزود: تامین زیرساخت ها یکی دیگر از مهم‌ترین مسایل قطعه سازان است. این صنعت به پنج میلیارد یورو برای تامین زیرساخت ها و تجهیزات نیاز دارد به همین میزان نیز نیازمند منابع ریالی است. توان بالفعل خودروسازان ساخت 1.۶ میلیون دستگاه خودرو است در حالی که توانایی تولید ۲.۲ میلیون دستگاه خودرو و قطعه وجود دارد به شرطی که پیش نیازها فراهم شود. باید نقدینگی را به کسب و کار مولد تزریق کرد تا از تورم کاسته شود.

محبی نژاد ادامه داد: افزایش تیراژ خودرو نیازمند تامین زیرساخت ها است. باید برنامه مشخص و چشم انداز در حوزه صنعت خودرو ارائه شود. در سال جاری باید سرمایه گذاری ها به سمت تولید برود اما به دلیل سود کم تولید سرمایه های سرگردان به سمت دلالی رفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ