کد خبر: ۲۲۲۴۲۲
۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۷

اولین روز ناسالم هوای تهران در سال جدید و ۷ توصیه به ۶ استان مواجه با سیلاب

اولین روز ناسالم هوای تهران در سال جدید و ۷ توصیه به ۶ استان مواجه با سیلاب

اولین روز ناسالم هوای تهران در سال جدید ثبت و ۷ توصیه و ملاحظه برای ۶ استان مواجه با سیلاب های سنگین اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز ناسالم هوای تهران در سال جدید بعد از ۲۶ روز ثبت شد و طی آن شاخص کیفیت هوای پایتخت با قرار گرفتن در عدد ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو هم با اشاره به هشدار قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی بارش‌های قابل توجه از فردا تا پنجشنبه، اعلام کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود.

عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود. جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

اکیداً توصیه می‌شود ۷ ملاحظه توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد: خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها، عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی، پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی، تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب و توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ