کد خبر: ۲۲۲۸۱۴
۱۱:۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

دلایل روند نزولی روزهای اخیر شاخص بورس و دو محرک اصلی برای بهبود اوضاع
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

دلایل روند نزولی روزهای اخیر شاخص بورس و دو محرک اصلی برای بهبود اوضاع

کارشناس بازار سرمایه ، دلایل روند نزولی روزهای اخیر شاخص بورس و قیمت سهام را اعلام کرد و نرخ بهره و قیمت دلار نیما را از محرک‌های اصلی بهبود شرایط دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید میرمعینی با اشاره به مهم‌ترین دلایل عقبگرد روزهای اخیر شاخص بورس که منجر به تشدید نگرانی ها از آینده بازار سرمایه شده به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: بازارهای موازی در حالی طی روزهای قبل تحت‌ فشار قرار بودند که بهای دلار آزاد و طلا دیروز مجددا افزایشی شد ولی با بورس کمرنگ شدن انتظارات تورمی در مسیر نزولی قرار گرفت. از سوی دیگر موضوع تعیین سقف معافیت مالیاتی شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری نقش مهمی در تردیدهای سهامداران ایفا کرد.

این دو موضوع از عوامل اصلی ریزش و افت معاملات روزهای اخیر شاخص بورس بود. علاوه بر این موضوع، بازار سهام از بلاتکلیفی بزرگ اقتصادی رنج می‌برد و در کنار آن فاقد محرک قوی برای رشد است. این شرایط باعث شده بورس با وجود ارزندگی های بسیار نتواند عملکرد درخور توجهی را نشان دهد. دولت هم جرقه اولیه برای ورود به روند صعودی بازار را نزده تا شرایط تغییر کند.

برخی مباحث از جمله حذف قیمت‌گذاری دستوری که در سال‌های گذشته مانع ورود پول شده با تغییر ریل سیاست گذاری‌ها می تواند سرنوشت بورس را تغییر دهد. اعمال تغییرات در برخی سیاستگذاری‌ها در دو حوزه نرخ بهره و قیمت دلار نیما از محرک‌های جدی برای حرکت بورس محسوب می‌شود.

مباحث مرتبط با خودروسازان نیز از مسائلی است که ورود پول به بازار را تسهیل می‌بخشد اما بازار در حال حاضر در بی‌خبری مطلق و عدم تقاضا برای خرید  سهام به سر می‌برد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ