کد خبر: ۲۲۲۹۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد/ چند بخش مربوط به بورس
از سوی رئیس جمهور:

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد/ چند بخش مربوط به بورس

رئیس جمهور قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که چند بخش آن به بورس مربوط است را برای اجرا، ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رئیس جمهور قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را پس از تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش این قانون در ۴۶ ماده تهیه شده و برای تأمین مالی طرح های زیربنایی از قبیل تأمین و انتقال انرژی، تلفن، اینترنت، آب و فاضلاب، احداث خطوط راه آهن، جاده، فرودگاه، بندر، سردخانه، اسکله، پایانه و ... و طرح های تولیدی مرتبط با تولید کالا یا خدمات ایرانی در بخش های اقتصادی، صندوق های بورسی، قرارداهای بازخرید (ریپو) و قراردادهای بیع با سررسید معین، شرکت های تأمین سرمایه، صندوق های تضمین، مؤسسات اعتباری، شرکت های بیمه، شرکت های فاکتورینگ و سایر نهادهای مالی داری مجوز از سازمان بورس یا بانک مرکزی و تأمین مالی خارجی تکالیف و چارچوب های مربوطه را تدوین کرده است.

طبق این قانون، شورای ملی تأمین مالی به ریاست وزیر اقتصاد و عضویت وزیر صنعت، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بورس، بانک و بیمه مرکزی، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک عضو ناظر از مجلس تشکیل شده و مسئول بررسی نحوه تأمین مالی طرح های تولیدی و زیرساختی است.

هر نوع تأمین مالی پروژه های زیربنایی و طرح های تولیدی در این شورا بررسی و پس از تصویب، ابلاغ می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ