کد خبر: ۳۰۵۴۰
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۲/۲۹

بلوک ۸۷ درصدی
بورس پرس خبر می دهد:

بلوک ۸۷ درصدی"حفارس"بالاخره معامله شد/نام کارگزار خریدار/ تشکیل صف فروش

بلوک ۸۷ درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در چهارمین عرضه فروخته شد تا سازمان خصوصی سازی از این واگذاری خلاص شود. بعداز خرید این بلوک توسط بخش خصوصی، سهام"حفارس"صف فروش شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام ، بلوک ۸۷ درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بالاخره فروخته شد تا سازمان خصوصی سازی از این واگذاری خلاص شود.

براساس این گزارش، در این عرضه که از یکشنبه در بورس انجام شد، سه متقاضی از سوی کارگزاری های سهم آشنا، بانک دی و مفید وارد رقابت شده بودند که دیروز یکی از این متقاضیان کناره گیری کرده بود و قیمت هر سهم آن از 3378 ریال پایه به 3602 ریال دیروز رسیده بود.

بنابراین درشرایطی امروز رقابتی برای خرید این بلوک انجام نشد که این بلوک مدیریتی به قیمت دیروز یعنی 3602 ریال هر سهم وبه ارزش تقریبی 105 میلیارد تومان معامله شد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد این بلوک توسط کارگزاری سهم آشنا برای بخش خصوصی غیر بورسی خریداری شده و این خریدار فعلا" قصد ندارد تا زمان قطعی شدن معامله، نامی از آن برده شود.

این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم است که به وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان به صورت 10 درصد نقد توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شده بود. پیش از این سازمان خصوصی سازی 28 شهریور، 9 آذر و 14 دی سال گذشته اقدام به عرضه این بلوک مدیریتی کرده اما قادر به فروش آن نشده بود.

در این میان طی رویدادی جالب ، سهام این شرکت که طی دو روز گذشته با رشد قیمت و صف خرید همراه بود، بعد از خرید بلوک مدیریتی با صف فروش 1.3 میلیون سهمی مواجه شد.

این اتفاق هم از ناشی اعتقاد به ارزان بودن واگذاری ، انتظار برخی به ادامه رقابت با قیمت های بیشتر و زیان 51 ریالی سهم حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بود.

"حفارس" در عملکرد 9 ماهه سال قبل ابتدا زیان هر سهم نسبت به 6 ماهه را با 1600 درصد افزایش به 646 ریال رساند اما در اصلاحیه این گزارش، مشخص شد زیان هر سهم به 562 ریال رسیده و از این مبلغ 265 ریال معادل 47 درصد محققق شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» کارکنان شرکت | ساعت ۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۲/۳۰
3
0
پاسخ
شرکت حمل ونقل خلیج فارس از اینکه حیاط خلوت بعضی از اقایان به نائل شدن باز نشتگی به این شرکت منتقل شده وبا حقوق بالا منتقل شده باحقوق بالا باز نشسته شوند واصلا به فکر شرکت را در معرض سقوط وورشکستگی قرار دادند تا اسوده خاطر به زندگی ادامه دهند و با این پرسنل پر تلاش در شهرستانها با نبود نقدینگی نتوانند همه بیکار واسیر کنند ....

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ