کد خبر: ۴۳۷۴۸
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

مجلس منتظر گزارش مالی سایپا و ایران‌خودرو است
عضو شورای رقابت:

مجلس منتظر گزارش مالی سایپا و ایران‌خودرو است

عضو شورای رقابت گفت: با توجه به پایان سال مالی شرکت‌های خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایران‌خودرو در کمیسیون صنایع، منتظر هستیم تا گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فولادگر در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که خودروسازها در چند سال اخیر دریافت کرده‌اند به ایلنا گفت: با توجه به رونق صنعت خودرو در کشور، خودروسازان باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی، اقدام کنند.

وی ادامه داد: رکودی که دو سال پیش صنعت خودرو دچار آن شد باعث حرکت نزولی تولید خودرو در کشور شد اما از سال گذشته وضعیت بهتر شده و تولید آنها افزایش پیدا کرده است. به طوری که شرکتی مانند سایپا 40 درصد افزایش تولید نسبت به دوران رکود داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم با رونق این شرکت‌ها روند بازپرداخت تسهیلات آغاز شود زیرا معوقات بانکی سبب می‌شود هزینه‌های مالی این شرکت‌ها افزایش پیدا کند. در این صورت هزینه تمام شده خودروهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

فولادگر ادامه داد:یکی از دلایلی که شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند رقابت کنند همین مسئله است و اگر کمک دولت با تعرفه‌گذاری نبود الان وضعیت خودروسازی کشور اسفناک بود. مطابق قانون، مجلس این اختیار را به دولت داد که در زمینه تعرفه‌گذاری خود مستقلاً تصمیم بگیرد تا بتواند بازار را مدیریت کند.

وی تصریح کرد:با توجه به پایان سال مالی شرکت‌های خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایران‌خودرو در کمیسیون صنایع منتظریم تا گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ