کد خبر: ۶۳۳۲۴
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

افزایش ۲۵ درصد صادرات برق ایران به 7 کشور همسایه
معاون وزیر نیرو خبر داد:

افزایش ۲۵ درصد صادرات برق ایران به 7 کشور همسایه

معاون وزیر نیرو از افزایش ۲۵ درصدی صادرات برق در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷ کشور همجوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هوشنگ فلاحتیان به ایرنا گفت: در 6 ماه نخست سال گذشته، چهار میلیون و 146 هزار کیلووات ساعت برق به کشورهای دیگر صادر شد اما این رقم در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیون کیلووات ساعت افزایش یافت و به پنج میلیون و 162 هزار مگاوات رسید.

وی ادامه داد: ایران با 7 کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می کند.

فلاحتیان در مورد دریافت مطالبات ایران از عراق گفت: عراق بخشی از مطالبات ایران را در چند مرحله پرداخت کرده و باقیمانده مطالبات را نیز به مرور پرداخت خواهد کرد.

گزارش های وزارت نیرو حاکی از این است که درآمد حاصل از صادرات برق در دولت یازدهم (ازشهریور 92 تا پایان سه ماهه نخست 96) با وجود افزایش مصرف داخلی، رشد کرد و به سه میلیارد و 373 میلیون دلار رسید.در دولت یازدهم، 40 میلیارد و 120 میلیون کیلووات ساعت برق به کشورهای همجوار صادر شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ