1. صنایع
سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ۰۴:۵۸
زمان مطالعه: 1 دقیقه
کد خبر: 77226
حداقل دستمزد کارگران در سال جدید 20 درصد افزایش یافت
طبق مصوبه شورای عالی کار:

حداقل دستمزد کارگران در سال جدید 20 درصد افزایش یافت

حق اولاد کارگری طبق آخرین مصوبه نشست شورای‌عالی کار برای فرزندان زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۴۱۴ تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، طبق مصوبه پایان سال گذشته شورای عالی کار، حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای 30 روز کاری با 20 درصد افزایش، به یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان رسید اما حق مسکن و بن نقدی کارگری ، بدون تغییر همان 40 و 110 هزار تومان ثایت ماند.

حق اولاد برای هر فرزند زیر 18 سال، 111 هزار و 414 تومان بوده که به نسبت هر تعداد فرزند افزوده می‌شود.

بنابراین حداقل حقوق دریافتی فرد کارگر متاهل دارای یک فرزند زیر 18 سال با احتساب حق مسکن و بن نقدی به یک میلیون و 375 هزار و 554 تومان و حداقل حقوق افراد مجرد یک میلیون و 264 هزار و 140 تومان رسید. حداقل دستمزد روزانه نیز  با افزایش حدود 4 هزار تومانی به 37 هزار و 138 تومان بالغ شد.

در این میان میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی یعنی شاغلانی که بیش از حداقل حقوق (930 هزار تومان) دریافتی داشتند به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد 

انتهای پیام

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید