کد خبر: ۸۳۹۸
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰

تحلیل آینده بازار و برنامه های یک شرکت تامین سرمایه
توسط مدیرعامل اعلام شد:

تحلیل آینده بازار و برنامه های یک شرکت تامین سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با ارایه تحلیلی از آینده بازار و مهمترین برنامه های این شرکت،جزییات پذیره نویسی۱۰۰میلیارد تومانی صکوک مرابحه را اعلام کرد و از راه اندازی چند صکوک جدید و صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی تیموری در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه با اشاره به پذیره نویسی 100 میلیارد تومان اوراق مرابحه اظهار داشت: این پذیره نویسی با هدف تامین مالی مواد اولیه مورد نیاز شرکت مگا موتور  و سرمایه در گردش آن ، از دوشنبه جاری تا یکشنبه آینده (22 تا 28 دی ماه) در شبکه کارگزاران فرابورس انجام می شود.متعهد پذیره نویسی و بازارگردان آن تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با ضمانت بانک پارسیان است.

 

*مشخصات سومین صکوک مرابحه

وی با بیان اینکه تاکنون دو صکوک مرابحه (بوتان و گلوگزان) در بازار سهام فعال است، ادامه داد:این صکوک مرابحه با نماد " صمگا" سومین و بزرگترین صکوکی خواهد بود که وارد بازار سرمایه می شود. پذیره نویسی فوق از طریق کارگزاری پارسیان با مدل بازارگردانی مبتنی بر حراج انجام می شود.

تیموری ادامه داد: این اوراق با سود تضمینی 20 درصدی، موعد پرداخت 3 ماه یکبار و با سررسید 2 ساله و بدون نرخ جریمه شکست است. همچنین نرخ بازدهی 6 ماهه حداقل 23 درصد بوده (بانرخ بازده مؤثر 24.55 تا 26.55 درصدی) و برای خریدارانی که از زمان پذیره نویسی تا 6 ماه اقدام به نگهداری اوراق کنند، 25 درصد تعیین شده است .

به گفته وی 20 درصد از بازدهی مذکور از محل سود اوراق است و مازاد 3 تا 5 درصد نیز از طرف بازارگردان تضمین شده که در زمان بازخرید پرداخت می شود.

 

* پذیره نویسی یک ETF ، راه اندازی چند صکوک و دو سه صندوق در آینده

این مقام مسئول با بیان اینکه صکوک مرابحه مگاموتور بعد از اوراق اجاره فولاد کاوه جنوب ،دومین اوراق منتشره تامین سرمایه لوتوس پارسیان در سال جاری است ،در رابطه با برنامه های آینده شرکت هم توضیح داد: برای سال مالی آینده که از بهمن ماه 93 شروع می شود، حداقل 500 میلیارد تومان اوراق منتشر خواهد شد که شامل یک صکوک اجاره 300 میلیارد تومانی، یک صکوک مرابحه 150 میلیارد تومانی، دو صکوک اجاره 40 میلیارد تومانی و مشارکت 100 میلیارد تومانی در یک صکوک مرابحه بزرگ است.

تیموری افزود: همچنین پذیره نویسی صندوق 50 میلیارد تومانی سرمایه گذاری مشترک قابل معامله (ETF) با هدف جذب 200 تا 300 میلیارد تومان و حتی بیشتر از 20 روز دیگر شروع خواهد شد. علاوه براین راه اندازی صندوق ارزی برای جذب  ارزهای پارک شده خانواده ها، بسته کامل مدیریت دارایی و ثروت، تشکیل اولین صندوق بازار دارایی فکری، ارزشگذاری شرکت ها و تامین مالی پروژه ها از جمله برنامه های مدنظر برای سال مالی آینده است.

 

*تحلیل آینده بازار سهام

وی که سابقه 6 سال حضور در سرمایه گذاری ایرانیان و همچنین هلدینگ مالی تجارت و سرمایه گذاری تدبیر را دارد، در برابر این سئوال بورس پرس که چه تحلیلی از آینده بازار سهام دارد؟ توضیح داد: تا قبل از کاهش قیمت نفت به مانند اکثر فعالان به آینده بازار خوش بین بودم اما واقعیت این است که افت شدید این محصول باعث کوچک شدن اقتصاد کشور و  از دست رفتن 70 تا 80 درآمدهای خالص شده است.

تیموری ادامه داد: این رویداد ضمن کاهش درآمد و فروش شرکت ها، در بخش صادرات محصولات پتروشیمی و فلزات پایه هم اثر گذار بوده و زمینه ساز کاهش درآمد و فروش شرکت های مرتبط شده است.

وی افزود: بنابراین واکنش فعالان بازار سرمایه به این مسئله کاملا" طبیعی بوده و هست. چرا که باعث شده بازار سرمایه با چالش های بنیادی تازه ای مواجه شود. با این اوصاف اگر این روند ادامه دار باشد ، شرکت های حاضر دربورس و فرابورس با چالش های جدی مانند کاهش درآمد سال آینده روبرو خواهند شد. در نتیجه قیمت  سهام شرکت ها میل به نزول خواهد داشت.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ