کد خبر: ۱۰۰۲۸۷
۹:۳ - ۱۳۹۷/۷/۲۲

نماینده مجلس : قیمت ارز باز هم کمتر می شود

نماینده مجلس : قیمت ارز باز هم کمتر می شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدامات اخیر بانک مرکزی نظیر بازار ثانویه ارز تأثیر بسزایی در کاهش نرخ انواع ارز داشته و پیش‌بینی می شود روند کاهش قیمت در روزهای آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به نوسانات هفته های اخیر بازار ارز اشاره کرد و به تسنیم گفت: انتظار می‌رود با تدبیر و مدیریت بانک مرکزی، قیمت ارز طی هفته‌های آینده در بازار متعادل شود.

وی ادامه داد: اقدامات اخیر بانک مرکزی نظیر بازار ثانویه ارز تأثیر بسزایی در کاهش نرخ انواع ارز داشته و پیش‌بینی می شود روند کاهش قیمت در روزهای آینده ادامه داشته باشد و ثبات نسبی پیدا کند. به‌طور طبیعی با توجه به شوکی در هفته‌های اخیر به بازار ارز وارد شده، نباید این انتظار را داشت که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت ثبات پیدا کند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات اخیر بانک مرکزی موجب شده تا دست واسطه‌ها از بازار ارز کوتاه شود، گفت: تأثیرات اقدامات بانک مرکزی برای مهار قیمت‌های بازار ارز در بلندمدت نمایان می‌شود و به زودی شاهد تعادل منطقی در بازار ارز خواهیم بود.

حسینی‌شاهرودی به مردم توصیه کرد برای حفظ ارزش نقدینگی‌ اقدام به خرید ارزهای خارجی نکنند چرا که نوسانات نشانگر این است که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای خارجی، منطقی و علمی نیست. البته سیاست‌گذاری‌های دولت نیز باید به سمتی پیش رود که نقدینگی به سوی تولید  بازار بورس و تولیدات صنعتی سوق یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ