کد خبر: ۲۲۲۶۵۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۵

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران تا پاییز اعمال نخواهد شد
طبق پیش بینی تحلیلگران:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران تا پاییز اعمال نخواهد شد

تحلیلگران معتقدند، دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت، تحریم‌های جدید کنگره علیه صادرات نفت ایران را حداقل تا پاییز اعمال نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد این هفته به قانون تبدیل می‌شود اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید استفاده کند.

بر اساس این گزارش، پایان هفته گذشته این تحریم‌ها از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به‌تلافی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی ارائه شد ونمایندگان روی کاغذ متعهد شدند دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت بیشتر کنند.

تحلیلگران بازار نفت معتقدند بایدن تمایل به اقدامی که باعث افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود، ندارد و احتمالاً ‌معافیت‌هایی برای این تحریم‌ها در نظر می‌گیرد و آنها را بطور قطعی اجرایی نخواهد کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی این قانون است ولی انتظار نمی‌رود اثر چندانی بر بازار نفت تا قبل از پاییز داشته باشد. چرا که شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ