کد خبر: ۲۲۲۶۸۸
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۲/۶

مذاکره با وزارت نفت برای ورود پالایشگاه خلیج فارس به بورس/چهار گام واگذاری ها
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

مذاکره با وزارت نفت برای ورود پالایشگاه خلیج فارس به بورس/چهار گام واگذاری ها

وزیر اقتصاد با اعلام چهار گام مهم در واگذاری ها از مذاکره با وزارت نفت و صنعت برای ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس و فراخوان جذب مشارکت مردمی در بسیاری از پروژه های جذاب معدنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در مراسم واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، اعلام کرد: ۵ اردیبهشت با همدلی جمعی، رسماً دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شدند و یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام به سرانجام رسید. باید به ۴ موضوع در این خصوص اشاره شود.

نخست آنکه در اصل مشارکت طلبیدن از مردم و بخش غیردولتی اراده جدی وجود دارد. در اسفند سال ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن و افزایش سرمایه دو باشگاه مطرح شد و به تبع مشارکت مردم، مسئله شفافیت در عملکردها و پاسخگویی مدیران و انضباط مالی که باید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آمد و در معرض نظر کارشناسان قرار می‌گرفت، گام اولی بود که رخ داد. وزارت اقتصاد به فراهم کردن مقدمات بخش‌های دیگر که همچنان به بازار سرمایه وارد نشده‌اند، اصرار دارد.

مذاکره با وزارت نفت در حال انجام است تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان شرکت بزرگ اقتصادی وارد بورس کند. همچنین با وزارت صنعت در حال مذاکره است تا برای جذب مشارکت مردمی در بسیاری از پروژه های جذاب معدنی فراخوان دهد. اهلیت و تخصص نکته دیگری است که باید واگذاری ها مبتنی بر آن صورت گیرد. دلیل اینکه در دولت فعلی واگذاری چندان صورت نگرفته این است که دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای واگذاری‌ها وجود داشته باشد.

نکته سوم چشم انداز منابع پایدار درآمدی دو باشگاه است. در این راستا چه از طریق پیگیری حق پخش و چه روش‌های دیگر همچنان به بخش ورزش کمک خواهیم کرد. نکته چهارم نیز پیگیری استفاده از ظرفیت مدیریتی بخش‌های غیر دولتی برای مدیریت باشگاه‌ها است تا این موضوع آرام آرام به سایر بخش‌ها سرایت پیدا کند.

سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول شد. مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات بانک‌ها بود که واصل شد. از این طریق فشار به مودیان مالیاتی کوچک کاهش پیدا کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۲/۶
0
0
پاسخ
بازنشستگان راضی نیستندحرام است از کیسه خلیفه بخشیدن پس مراجع تقلید گجا هستند حق الناس انجام دادید
» ناشناس | ساعت ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۲/۶
0
0
پاسخ
سال قبل که شعار سال کاهش تورم رشد تولید بود رشد تولید در تولید اسکناس اشتغال زایی در چاپخانه بانک مرکزی بود منجر به افزایش تورم شد !! اکنون سال جدید هم در عوض مشارکت در تولید به مشارکت در بازارها سوداگری دلالی سفته بازی چون چسبندگی تعارض منافعی که تصمیم ساز سیاست گذار مجریان دارند و با این فرمان دستورالعمل ها خلق الساعه قیمت های دستوری و غیر شفاف بودن عرضه تقاضا ایجاد بستر رانت به انتها خواهد رسید سالی که نکو است از بهارش ......‌!
» ناشناس | ساعت ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۲/۷
0
0
پاسخ
فوق العاده با اهمیت است این پالایشگاه ولی چندین ساله فقط حرف می زنند.
» علی کرمیان | ساعت ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۲/۷
0
0
پاسخ
شما هیچگاه یک شرکت سودده راوارد بورس نمی کنید قطعاً این شرکت زیان می دهدو می خواهید ضرر آن رابین سهام داران پخش بکنید یک نمونه اش کگل ویا بمولد که هشت ماه پیش عرضه کردید وتا الان سی درصد به سهام دارانش زیان زده است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ