کد خبر: ۱۰۳۳۷۵
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۷/۲۴

آمار صادرات ۶ میلیارد دلاری ۵۶ شرکت پتروشیمی + معرفی برترین ها
برای نیمه نخست سال اعلام شد:

آمار صادرات ۶ میلیارد دلاری ۵۶ شرکت پتروشیمی + معرفی برترین ها

۵۶ شرکت پتروشیمی تا پایان شهریور سال جاری قادر به تولید به ۲۷,۵ میلیون تن و صادرات بیش از ۶ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلاری شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس در حالی ظرفیت اسمی ۵۶ شرکت پتروشیمی حدود ۶۲.۵ میلیون تن است که تا پایان شهریور سال جاری۲۰ شرکت پتروشیمی مستقر در ماهشهر و ۱۶ شرکت واقع در عسلویه و به همراه ۲۰ شرکت حاضر در مناطق داخلی به ترتیب بالغ بر ۹.۷ ، ۱۲.۲ و ۵.۴ میلیون تن انواع محصول تولید کردند.

در این میان بیشترین آمار تولید توسط شرکت های پتروشیمی مهر، خوزستان، پردیس، خراسان، پلیمر کرمانشاه، خارک مهاباد، ارومیه، کرمانشاه، شیراز و فن‌آوران انجام شده است.

از سوی دیگر طی نیمه اول سال بیش از ۹ .۱۰ میلیون تن محصول به ارزش ۶.۳ میلیارد دلار صادر شده که شامل بیش از ۵.۶ میلیون به ارزش ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون دلار در منطقه عسلویه ، بیش از ۳ میلیون تن به ارزش ۱.۸ دلار در ماهشهر و بیش از ۲.۲ میلیون تن محصول به ارزش یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار است.

در این میان پتروشیمی نوری ، پتروشیمی بندرامام و خارگ با صادرات ۱.۳میلیون ،۹۸۲ و ۵۵۷ هزار تن به ارزش ۸۲۶ ،۵۷۰ و ۲۲۵ میلیون دلار در صدر قرار گرفته اند

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ