کد خبر: ۱۰۳۴۷۰
۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۷/۲۸

آمریکا به ایران، چین و روسیه اتهام تازه زد: دخالت در دو انتخابات آینده

آمریکا به ایران، چین و روسیه اتهام تازه زد: دخالت در دو انتخابات آینده

آمریکا در اتهامی تازه اعلام کرد ایران، روسیه و چین به دنبال دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره کمتر از یک ماه دیگر و انتخابات ریاست جمهوری حدود دو سال دیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بی بی سی، دستگاه قضایی آمریکا به همراه سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی ، چین و روسیه را به مداخله در انتخابات این کشور متهم کرده‌اند. چنین اتهام‌هایی پیش از این هم علیه چین و روسیه بیان شده، اما آمریکا این بار ایران از فعالیت‌های مشابه ایران نیز ابراز نگران کرده است.

طبق بیانیه مشترک نهادهای امنیتی آمریکا ، تلاش‌های روسیه و چین و ایران ممکن است به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات میان دوره‌ای کنگره (کمتر از یک ماه دیگر) و انتخابات ریاست جمهوری (کمتر از دو سال دیگر) باشند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به اختلافات، تبلیغ مطالب به خصوص در رسانه‌های انگلیسی زبان وابسته به روسیه و همچنین تزریق اطلاعات نادرست به منابع مختلف، می‌تواند از جمله روش‌هایی باشند که برای مداخله در انتخاباتش استفاده می‌شود.

در مواردی تلاش‌های برای رخنه در شبکه‌های کامپیوتری چند ایالت گزارش شده اما بلافاصله چنین تلاش‌هایی خنثی شده و مستنداتی هم پیدا نشده که کسی توانسته باشد مانع از رای دادن افرادی شود و یا آن که آمار رای‌ها را دستکاری کند.

چین اتهام مداخله در انتخابات میاندوره‌ای آمریکا را تکذیب کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ