کد خبر: ۱۰۳۴۹۰
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۷/۲۸

کوره تولید بنزین بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی روشن شد

کوره تولید بنزین بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی روشن شد

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: نخستین کوره واحدهای بنزین سازی مرحله سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس وارد مدار تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدعلی دادور گفت: با بهره برداری کامل از مرحله سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری، ظرفیت تولید بنزین به بیش از 40 میلیون لیتر در روز می رسد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان اصلی ترین تولید کننده بنزین است، اظهار امیدواری کرد تا آخرین توان برای تامین این کالای راهبردی تلاش شود و از هیچ اقدامی فروگذار نشود.

بنابراین گزارش،پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز در قالب 3 مرحله 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت تعریف شده است.این پالایشگاه دارای واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت است و خوراک مورد نیاز آن به وسیله خط لوله ای به طول بیش از 485 کیلومتر از پالایشگاه‌ های گاز پارس جنوبی تامین می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ