کد خبر: ۱۰۶۹۸۹
۱:۵ - ۱۳۹۷/۸/۱۹

خیال راحت وزیر صنعت از نبود مشکل حل نشدنی بابت تحریم‌ها

خیال راحت وزیر صنعت از نبود مشکل حل نشدنی بابت تحریم‌ها

وزیر صنعت درباره تاثیر تحریم های آمریکا گفت: قطعا مشکل حل نشدنی از این حیث وجود ندارد و پیش بینی و تمهیداتی که وزارتخانه های مختلف داشتند، بیش از آن چیزی است که اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، رضا رحمانی درباره سرنوشت کالاهای احتکار شده که در چند ماه اخیر کشف شده اند، گفت: توزیع این اقلام در طی فرآیندی صورت می گیرد و در جاهایی که کالاهای احتکاری شناسایی شده باشد، ضمن برخورد قضایی با محتکرین و صدور حکم، کالاها در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه مسوولان از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت در حصول اطمینان از تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی، امکانات خوبی برای ذخیره سازی و تامین این نیازها و استان های مختلف فراهم است.

این مقام مسئول ادامه داد: ذخیره این کالاها بیش از فعالیتهایی است که مردم در بازار دارند و انبارهای بخش خصوصی و تولیدات داخلی طبق روال سابق به فعالیت ها ادامه می دهند و این ذخیره سازی، صرفا برای اطمینان بخشی و تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه های پیش رو است.

رحمانی افزود: حداکثر ظرفیت انبارها استفاده و کالاهایی دپو شده که در صورت ضرورت استفاده خواهد شد، اما به معنای ضرورت توزیع این کالاها در بازار نیست و صرفا برای اطمینان بخشی است، بسته به شرایط تنظیم بازار در هر منطقه، این امکانات و انبارها وجود دارد. امکانات ریلی و حمل و نقل جاده ای در استان تهران به نحو مناسبی فراهم شده و می تواند سایر استان ها را تحت پوشش قرار دهد. بر این اساس به مردم اطمینان می دهیم هیچ مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران و تاثیر احتمالی آن بر روی مناسبات با سایر کشورها مشکل حل نشدنی نیست و پیش بینی و تمهیداتی که وزارتخانه های مختلف داشتند، بیش از آن چیزی است که اعلام شده است.

وزیر صنعت افزود: صادرات ایران در نیمه اول سال جاری  13درصد افزایش داشت و با رفع موانع و استفاده از ظرفیت همه مناطق کشور، این رقم قابل افزایش است. کارشناسان در نیمه دوم نیز دست کم 13 درصد افزایش صادرات پیش بینی می کنند. تامین ارز کالاهای اساسی وارداتی از طریق درآمدهای نفتی است و دولت هیچ مشکلی ندارد و ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی برای سال جاری و سال آینده تامین شده است.

رحمانی افزود: در مورد تامین ارز مواد اولیه واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست و این ارز تامین شده و از طریق وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها ابلاغ شده است. همچنین تامین مایحتاج مردم و مواد اولیه زنجیره تولید، جزو اولویت های است و در این زمینه آنچه به دولت مربوط می شود تامین شده است.

وی در مورد حمایت از تولید داخل گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید بسیاری از کالاها بیش از مصرف داخلی است، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، در تولید و ذخیره سازی داروها بر اساس گزارش موجود اطمینان کاملی داده است. دولت نیز ارز و امکانات لازم را تامین سایر دستگاه ها اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری ها، وزارت کشور و بانک مرکزی حمایت های لازم را انجام داده اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ