کد خبر: ۱۰۷۰۱۶
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۹

شرکت‌های کره‌ای برای از سرگیری خرید نفت به تهران می‌آیند

شرکت‌های کره‌ای برای از سرگیری خرید نفت به تهران می‌آیند

هیئت کره ای مرکب از شرکت های خریدار نفت برای از سرگیری خرید نفت از ایران ، به تهران سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، یک هیئت کره ای مرکب از شرکت های خصوصی برای از سرگیری خرید نفت از ایران پس از وقفه ای 3 ماهه، به تهران سفر کند.

کره جنوبی یکی از 8 کشوری است که برای 180 روز از تحریم های نفتی ایران معاف شده و می تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند. این کشور آسیایی قبلا سومین مشتری بزرگ نفت ایران و بزرگترین خریدار میعانات نفت بود.

آمارهای شرکت ملی نفت کره نشان می دهد خرید نفت میعانات کره جنوبی از ایران در بازه زمانی ژانویه تا اوت به 159 هزار و 770 بشکه در روز رسیده که حدود 49 درصد پایین تر از 311 هزار و 885 بشکه در روز مدت مشابه سال گذشته بوده . هرچند معافیت ها چراغ سبز لازم را به کره جنوبی برای از سرگیری خرید نفت از ایران نشان داده، اما باید مسائل مربوط به حمل و بیمه محموله های نفت ایران نیز حل و فصل شود.

میزان واقعی واردات نفت از ایران بستگی به نتیجه مذاکرات دارد. قیمت پیشنهادی ایران نیز متغیری کلیدی خواهد بود.شرکت های اینچئئون پتروچم، هیوندای چمیکال و هانوها توتال پتروچمیکالز کره جنوبی معمولا از ایران میعانات خریداری می کنند.هر کدام از این 3 شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی ماهانه بین یک تا 3 میلیون بشکه میعانات تولیدی پارس جنوبی را خریداری کرده اند.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ