کد خبر: ۱۰۷۰۵۳
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۰

خروج 4 بانک ایرانی از فهرست تحریم‌ ثانویه آمریکا / سوئیفت 12 بانک برقراراست
مدیر مبارزه با پولشویی اعلام کرد:

خروج 4 بانک ایرانی از فهرست تحریم‌ ثانویه آمریکا / سوئیفت 12 بانک برقراراست

مدیر مبارزه با پولشویی جزئیات خروج چهار بانک و موسسه مالی ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا را اعلام کرد و از برقراری سوئیفت 12 بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزانه رجایی سلماسی با تایید خروج چهار بانک و موسسه مالی ایرانی از فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا به ایسنا گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه گذشته با انتشار فهرستی، برخی بانک‌های ایرانی را تحت تحریم ثانویه قرار داد.

وی افزود: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا ارگانی است زیر نظر اداره‌کل خزانه‌داری فدرال آمریکا فعالیت می‌کند.این ارگان فهرست‌های متعددی دارد و  مهم‌ترین آن‌ فهرستی به نام SDN (Specially Designated National) است و شامل افراد و شرکت‌های تحت تحریم اولیه ثانویه است.

این مقام مسئول ادامه داد: پنج‌شنبه هفته گذشته با تغییری در فهرست تحریم‌های آمریکا اعمال و اعلام شد اشتباهی به وجود آمده و آمریکا بانک‌های خاورمیانه، حکمت ایرانیان، قرض‌الحسنه مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از فهرست تحریم‌های ثانویه خارج کرد. در واقع تگ subject to secondary sanctions از آن‌ها برداشته شد.

رجایی سلماسی افزود: درحال حاضر ۱۱ تا ۱۲ بانک ایرانی در فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار ندارند و سوئیفت برای آن‌ها باز خواهد بود. این بانک‌ها در ابتدا باید بخش بین‌الملل فعال داشته باشند و در مرحله دوم بانک‌هایی را به عنوان بانک کارگزاری برای همکاری پیدا کنند. اوفک با این اقدام خواسته کانالی را برای واردات غذا، دارو و اقلام بشر دوستانه باز بگذارد و شاید نتوانیم برای واردات کالاهای دیگر از این کانال استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت خزانه‌داری آمریکا همه‌چیز را روشن و شفاف نمی‌کند تا بتواند در صورت نیاز تغییرات را در تحریم‌ها به راحتی اعمال کند. برای مثال درحال حاضر در این تحریم‌ها به طور رسمی مشخص نشده، از کانال سوئیفت می‌توانیم چه اقلامی را وارد کنیم و فقط گفتند سوئیفت برای آن‌ها باز است و تحت تحریم‌های ثانویه هم نیستند.

بر اساس این گزارش، افراد و شرکت‌هایی در فهرست تحریم‌های اولیه آمریکا قرارگیرند، تمام ساکنان دائمی شهروندان‌ آمریکایی و شرکت‌های تجاری و حتی غیرانتفاعی ثبت شده در آمریکا اجازه انجام هیچ‌گونه معامله‌ای را با آن‌ها بدون مجوز اوفک ندارند، اما شرکت‌ها و افراد غیرآمریکایی می‌توانند به تبادلات تجاری ادامه دهند.

اما زمانی فرد یا شرکتی در فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گیرد، علاوه بر محدودیت‌های تحریم‌های اولیه، هیچ شخص یا شرکت ثالث در هیچ کشوری نمی‌تواند مبادلات تجاری با آن فرد یا شرکت داشته باشد در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین و احتمالا تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ