کد خبر: ۲۲۲۶۴۶
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۲/۴

ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره مسکن برطرف شد
امروز در مجلس:

ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره مسکن برطرف شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی توسط مجلس برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در جلسه امروز گزارش کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند تا ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

براساس این گزارش، طبق مصوبه کمیسیون عمران در ماده ۱۱ اصلاحات ذیل انجام می شود:

الف - در صدر ماده عبارت و سکو پلتفرم‌های بخش غیردولتی حذف می‌شود و متن زیر به انتهای ماده ۱۱ اضافه می‌شود:

"و اسناد ثبت شده را در استعلامات بعدی منعکس کند و همچنین سازمان ثبت و املاک مکلف است امکان استعلام، ثبت و صدور سند تمام اسناد قابل تنظیم در دفاتر اسناد رسمی را با دسترسی مستقیم و استفاده از امکانات سامانه‌ای موجود برای تمام اشخاص و به صورت غیرحضوری و غیرمستقیم، توسط عاملان بدون حق تحریریه فراهم کند.

اجرای این ماده از جهت شرایط و ضوابط حاکم بر رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب ۱۰ آبان ۱۴۰۱ انجام می‌شود. سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف است گزارش عملکردی اجرای این ماده از جمله پاسخ به استعلامات را هر سه ماه یک بار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ارائه کند."

ب - در تبصره ۵ عبارت سامانه املاک و مستغلات و سامانه ثبت اسناد جایگزین سکو می‌شود.

پ - تبصره ۸ به شرح زیر اصلاح می‌شود: وزارت راه و سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف است شاخص ‌های عملکردی از میزان وفای به عهد اشخاص موجر و مستاجر را بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات و سازمان الکترونیکی ثبت اسناد محاسبه کنند و نتیجه آن را در هنگام معامله به اطلاع معامله کنندگان برسانند و با همکاری بانک مرکزی، زیر ساخت‌های انعکاس این اطلاعات را در رتبه اعتباری اشخاص فراهم کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ