کد خبر: ۱۰۷۱۰۹
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۸/۲۱

نقشه چند میلیارد دلاری عربستان برای ترور مقامات ایران و خرابکاری
افشاگری روزنامه معروف آمریکا از:

نقشه چند میلیارد دلاری عربستان برای ترور مقامات ایران و خرابکاری

روزنامه معروف آمریکا فاش کرد: مقام های اطلاعاتی نزدیک به ولیعهد عربستان سال گذشته در تدارک نقشه چند میلیارد دلاری برای خرابکاری و ترور مقام های ایرانی از جمله قاسم سلیمانی بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از عملیات خرابکاری عربستان با گروهی از تاجران درباره ترور مقام های ایرانی توسط شرکت های خصوصی و تدارک نقشه چند میلیاردی خبر داد و اعلام کرد: از زمانی بن سلمان به عنوان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان مشغول تحکیم قدرت و توسعه عملیات نظامی و اطلاعاتی سعودی ها در خارج بود، این بحث ها میان مقام های سعودی شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، مقام های بلندپایه سعودی یک سال پیش از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معترض و همزمان با قدرت گرفتن بن سلمان، ترور مخالفان را بررسی کرده و قتل خاشقچی را عملیاتی خودسرانه به دستور ژنرال احمد العسیری معاون وقت اداره اطلاعات عربستان می‌دانند. 

جرج نادر تاجر لبنانی-آمریکایی نشست فروردین 96 با حضور العسیری را ترتیب داد، برخی تاجران نقشه ای 2 میلیارد دلاری برای تخریب اقتصاد ایران تهیه کردند و بحث ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران مطرح شد. نادر مقام های کاخ سفید را در جریان نقشه ضدایرانی سعودی ها قرار داد. یک صهیونیست به نام جوئل زامل روابط نزدیکی با سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی دارد در این جلسه حاضر بوده است.

تاجران حاضر در این نشست با راهنمایی وکلا درخواست سعودی ها را رد کردند، اما نادر به مقام های سعودی پیشنهاد داد به یک شرکت مستقر در لندن  توسط ماموران بازنشسته عملیات ویژه انگلیس هدایت می شود، مراجعه کنند. مشخص نیست منظور او کدام شرکت بوده است.

نادر و زامل از اول سال 2016 نقشه را آغاز کرده و پیرامون یک کارزار جنگ اقتصادی علیه ایران مشابه آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دهه گذشته انجام داده بودند، بحث کردند همچنین عملیاتی مثل افشای اموال پنهانی سپاه قدس در سراسر جهان، ایجاد حساب های کاربری جعلی به زبان فارسی برای دامن زدن به آشوب در ایران، تامین مالی گروه های ایرانی مخالف دولت و ایراد اتهام های علنی علیه مقام های ایرانی برای ایجاد شکاف میان آنان را طراحی کردند.

نادر مشاور ولیعهد امارات است و به همراه زامل  اعتقاد داشت پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به معنای تداوم برجام بوده و اشتهای واشنگتن برای فلج کردن اقتصاد ایران را کاهش می دهد.

با پیروزی دونالد ترامپ، محاسبات نادر و زامل به هم ریخت و این دو برای متقاعد کردن مقام های تیم انتقالی ترامپ و نظامیان سعودی درباره نقشه ضد ایرانی به نیویورک سفر کردند و بارها با مقام های کاخ سفید گفت و گو کرد. نادر و زامل به اریک پرینس رئیس شرکت بلک واتر مراجعه کرده و وقتی از طرح های شبه نظامی پرینس علیه ایران مطلع شدند، بخش هایی از نقشه را به وی ارائه دادند.

همانگونه مقام های سعودی تایید کرده اند ژنرال العسیری در همان زمانی با نادر دیدار کرد. نادر نیز با بن سلمان ملاقات کرده بود. در ایمیلی متعلق به نادر به دست نیویورک تایمز رسیده، به مکالمه هایی با بن سلمان اشاره کرده درباره پروژه های مطرح شده با العسیری بوده است.

انتهای پیام 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ