کد خبر: ۱۰۷۱۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۲

اطمینان از نبود چالش در فروش محصولات پتروشیمی و ثبات صادرات
قائم مقام انجمن صنعت اعلام کرد:

اطمینان از نبود چالش در فروش محصولات پتروشیمی و ثبات صادرات

قائم مقام انجمن صنعت پتروشیمی با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات گفت: برای فروش محصولات چالش و نگرانی نبوده و تجربه‌های گذشته نیز نشان داده حجم صادرات کاهش نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان، محصولات پتروشیمی ایران در شش ماه نخست سال جاری با صادرات ۱۰ هزار و ۹۹۵ هزار تنی، درآمد ۶ هزار و ۳۹۱ میلیون دلار را به دنبال داشت. این بازار به دلیل ساز و کار مخصوص امکان حذف یا جایگزینی ندارد و سهم ۲۷.۶ درصدی از صادرات غیرنفتی  را تشکیل می‌دهند. 

پتروشیمی‌ها نمونه‌ای موفق از بخش خصوصی هستند و امروزه با سهم ۷۰ درصدی تامین ارز سامانه نیما به عنوان متولی اصلی تامین ارز شناخته شده و این زنجیره فرآورده‌ای هدف اقتصاد در راستای جلوگیری از خام فروشی را محقق کرده و نقشی موثری در اشتغال زایی و کار آفرینی دارد.
 
در این راستا فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنعت پتروشیمی با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در تولید محصولاتی مانند متانول، اوره و انواع محصولات پلیمری سهم قابل توجه‌ای در بازار‌های جهانی دارد. همچنین کشور‌هایی از سال‌های گذشته برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران برنامه ریزی کرده اند، نمی‌توانند به راحتی جایگزین پیدا کنند.
 
وی افزود: کشور‌های تولیدکننده و صادر کننده محصولات پتروشیمی برنامه‌های بلند مدت را از پیش تعیین کرده‌اند. به همین خاطر جا به جایی برای خرید یک محصول بر روی بازار سایر کالا‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین در زمینه فروش محصولات در شرایط فعلی چالش و نگرانی وجود ندارد و تجربه‌های گذشته نیز نشان داده حجم صادرات کاهش نخواهد یافت.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ