کد خبر: ۱۰۷۲۰۲
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

صادرات‌ کمتر از یک میلیون دلار معاف از تعهد ارزی شد/ چند تغییر پیمان‌ سپاری ارزی
رییس کمیسیون توسعه صادرات:

صادرات‌ کمتر از یک میلیون دلار معاف از تعهد ارزی شد/ چند تغییر پیمان‌ سپاری ارزی

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی جزئیات برخی تغییرات در شرایط پیمان‌ سپاری ارزی صادر کنندگان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عدنان موسی‌پور با اشاره به برگزاری جلسات اخیر در مورد شرایط پیمان‌ سپاری ارزی صادرکنندگان به ایسنا گفت: این موضوع در دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت و دو روز پیش کارگروهی با مشارکت وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی تشکیل شد و با وجود اینکه نظرات وزیر جدید صنعت نیز به نظر بخش خصوصی بسیار نزدیک بود، اما قانع کردن رییس بانک مرکزی برای رسیدن به هدف بخش خصوصی بسیار سخت بود.

وی افزود: در این جلسه همتی در رابطه با لغو پیمان‌سپاری‌های ارزی به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر موافقت نکرد. لذا پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه معافیت‌هایی در نظر گرفته شود، ارائه شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق این پیشنهاد مقرر شد صادرات‌ کمتر از یک میلیون دلار معاف از تعهد ارزی و صادرات بین یک تا سه میلیون دلار شامل معافیت ۵۰ درصدی شود که برای هزینه‌های صادرات، برای تجارت ریالی یا واردات در مقابل صادرات در نظر گرفته شد. همچنین مقرر شد صادرات بین سه تا ۱۰ میلیون دلار شامل معافیت ۳۰ درصدی شود و صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار همچنان به روال قدیم، ۹۰ تا ۹۵ درصد موظف به تعهد ارزی خواهند بود.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه تحریم‌ها موضوعی نیست که بتوان نادیده گرفت یا تکذیب کرد،گفت: از وزیر صنعت و بانک مرکزی خواسته شده همزمان با تشدید شدن تحریم‌ها، شرایط کسب و کار داخلی را تسهیل کنند تا بنگاه‌ها، تولیدی‌ها و صادراتی‌ها که فعالند، حداقل در این مقطع با هدف حفظ سطح اشتغال بتوانند فعالیت را ادامه دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ