کد خبر: ۱۰۸۴۰۶
۰:۶ - ۱۳۹۷/۸/۲۹

جزئیاتی از مذاکرات برای کانال مالی ایران و اروپا با احتمال میزبانی فرانسه
معاون وزیر نفت اعلام کرد:

جزئیاتی از مذاکرات برای کانال مالی ایران و اروپا با احتمال میزبانی فرانسه

معاون وزیر نفت با اشاره به ایجاد کانال مالی ایران و اروپا گفت: احتمالا این کانال در فرانسه تشکیل شود و در مرحله اول، برای اقلام غیرتحریمی و از اواسط سال ۲۰۱۹ برای اقلام شامل تحریم مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرحسین زمانی نیا با اشاره به اینکه معافیت های نفتی ریسک بالایی دارد، به فارس گفت: خیلی وقت است منتظریم اروپایی ها در راستای حمایت از برجام و حفظ تعادل استراتژیک کاری انجام دهند. اما کشورهایی نظیر چین، روسیه، هند، ژاپن و برزیل از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی ادامه داد: در این دوره نفوذ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم رو به افول است و به شدت به چالش کشیده شده، مشکل اصلی آمریکا در این حوزه ایران است. اروپایی ها در حال تلاش برای حمایت از این توافق هستند اما نفوذ آمریکایی ها زیاد است. اما ملاقات های خصوصی اروپایی ها تاکید می کنند منافع اقتصادی اتحادیه اروپا به برجام گره خورده است.

این مقام مسئول افزود: قرار بود SPV بین دو یا سه بانک کوچک اروپایی و چند بانک ایرانی ایجاد شود تا به وسیله این شبکه بتوانیم در وهله نخست اقلام غیرتحریمی را وارد کنیم و تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، اقلام تحریمی را نیز بتوانیم خریداری کنیم. احتمالا فرانسه مقری برای تشکیل این مجموعه انتخاب شود.

زمانی نیا ادامه داد: اگر بولتون می توانست آنطور می خواهد عمل کند قیمت بنزین آمریکا مانع اقدامات وی می‌شد. معافیت های خرید نفت از سوی آمریکا تحمیل ایران بود. در حال حاضر جنگ جدی استراتژیکی بین تهران و واشنگتن شکل گرفته است، هر گونه نشر اطلاعات از سوی ایران می تواند به ضرر ایران تمام شود.

وی افزود: راهی جز مقاومت نداریم، مجموعه عملکرد دولت طی ۷، ۸ ماه گذشته بهتر از پیش بینی های انجام شد و عملکرد دولت در حوزه نفت جلوتر از برنامه ها بود. با تکیه بر ظرفیت های داخلی و تجارب خارجی این دوران سخت را پشت سر می گذاریم. قشم فرصت خوبی برای حضور بخش خصوصی های کوچک است، مخصوصا ذخیره سازی که با تاخیر مواجه بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ