کد خبر: ۱۰۸۴۹۰
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۹/۱

بیانیه ترامپ درباره خاشقچی جایگاه اخلاقی آمریکا را تنزل داد

بیانیه ترامپ درباره خاشقچی جایگاه اخلاقی آمریکا را تنزل داد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به شدت از بیانیه ترامپ درباره قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، باب کورکر به سی‌ان‌ان گفت: بیانیه ترامپ درباره قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی سطح آمریکا را تنزل داده است. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، جینا هاسپل، رئیس سیا و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا باید هفته آینده در جلسه استماعی  سنا در خصوص جنگ یمن و مسائل پیرامون قتل جمال خاشقچی شرکت کنند.

وی افزود: ترامپ آمریکا را از لحاظ جایگاه اخلاقی به سطحی بسیار پایین تنزل داد. این بیانیه یعنی اگر من را تحسین کنید و پول زیادی در آمریکا خرج کنید، روزنامه‌نگارها را بکشید، سرمان را زیر برف فرو می‌بریم. کل رویکرد او- با آنکه قطعا عربستان متحد آمریکا است و تقریباً در دنیامهم هستند- باعث شد جایگاه اخلاقی به عنوان یک ملت به چالش کشیده شود. نمی‌دانم چرا تصمیم گرفت اینطور به مسئله نزدیک شود.

کورکر گفت: ترامپ این بیانیه به نحوی مطرح کرد نظام ارزشی آمریکاحول محور پول بنا شده، نه حول مفاهیمی مانند حقوق بشر و سایر مضامین اخلاقی در جایگاه یک ملت برای آنها ارزش قائل هستیم.

ترامپ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره قتل خاشقچی، اطلاع احتمالی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از قتل خاشقچی را کم‌اهمیت جلوه داد و تجارت تسلیحاتی عربستان سعودی با آمریکا را ستود. مضمون کلی بیانیه او این بود که آمریکا، صرفنظر از قتل خاشقچی، ارتباط با رژیم سعودی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ