کد خبر: ۱۰۸۵۷۶
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۵

بورس کالا معاملات منصفانه را در اقتصاد رواج داد

بورس کالا معاملات منصفانه را در اقتصاد رواج داد

معاون سابق وزیر صنعت گفت: بورس کالا یکی از بخش‌های اثرگذار در رونق صنایع معدنی و به ویژه صنعت فولاد ایران بوده و هست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان با بیان اینکه از ابتدا هدف از ایجاد مجموعه ای به نام بورس کالا کشف قیمت براساس رویکرد عرضه و تقاضا است، به تسنیم گفت: کشف قیمت یکی از کارکردهای بسیار مهم بورس کالا در اقتصاد است تا با ایجاد تعادل منطقی به فرآیند عرضه و تقاضا کمک کند و عرضه کننده و خریدار بتوانند بدون مشکل در گروه های مختلف مانند محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنعتی فعالیت کنند.

وی افزود: نکته مهم در اقتصاد کالا محور کشف قیمت به واسطه انجام معاملات نقدی در بازارهایی همچون بورس، امکان ایجاد ابزارهای مالی نوین و ارائه خدمات بیشتر به صنایع است. توسعه بورس کالای ایران سلامت اقتصاد را در پی دارد و آرامش و ثبات اقتصادی ایجاد شده و زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد طراحی ابزارهای مالی نوین در بورس کالا هستیم، این ابزارها می‌تواند در زمینه تأمین مالی به فعالان صنایع مختلف از جمله محصولات فلزی و فولادی کمک کند و موجب حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شود. همچنین حمایت از تولید در فضای غیرشفاف امکان‌پذیر نیست و از طریق بورس کالا می‌توان امکان برقراری توازن میان عرضه و تقاضا و زمینه‌های لازم برای حمایت از تولید داخلی را مهیا کرد.

کرباسیان افزود: تجربه چندین ساله نشان داد، مبادله محصولات به شیوه سنتی در بازارهای خارج از بورس کالا، سبب سردرگمی در قیمت فروش محصولات توسط تولیدکنندگان می‌شود، در نهایت زمینه انحصار خرید و فروش را به وجود می‌آورد. بنابراین باید از امکانات و شفافیت بورس کالا استفاده کرد و در مسیری روشن اقتصاد گام برداشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ