کد خبر: ۱۰۸۶۸۸
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۹/۹

آمریکا چین را به اعمال تعرفه های فزاینده تهدید کرد

آمریکا چین را به اعمال تعرفه های فزاینده تهدید کرد

نماینده تجاری آمریکا تهدید کرد چنانچه چین بر خودروهای وارداتی آمریکا عوارض 40 درصدی اعمال کند، تعرفه های بیشتری بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، رابرت لایت هایزر تنها دو روز پیش از دیدار ترامپ و  رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین گفت: تعرفه 40 درصدی چین بر خودروهای آمریکایی حدود 1.5 برابر بیشتر از تعرفه های آمریکا بر خودروهای چینی است.

وی افزود: سیاست های صنایع چین پرخاشگرانه و دولت محور است و به کارگران و تولیدکنندگان آمریکایی آسیب می زند. واشنگتن به مطرح کردن این مسائل با چین ادامه می دهد اما هنوز راه حلی برای اصلاح آن ارائه نداده است.

ترامپ نیز چند روز پیش گفته بود ، اگر توافقی با پکن حاصل نشود، تعرفه های بیشتری به مبلغ 267 میلیارد دلار بر کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. وی در سال جاری و پس از تشدید جنگ تجاری با این کشور، 250 میلیارد دلار تعرفه گمرکی بر کالاهای آن وضع کرد.اگر در بوئنوس آیرس توافقی با چین حاصل نشود، تعرفه ها را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد و کالاهای بیشتری را مشمول این تعرفه ها خواهد کرد.هرچند با شی جین پینگ  روابط خوبی دارد اما پکن در مساله تجارت ، عادلانه با ایالات متحده رفتار نمی کند.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ