کد خبر: ۱۰۸۷۰۴
۰:۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۰

معرفی اولین شرکت زنجیره ای آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی

معرفی اولین شرکت زنجیره ای آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به عنوان اولین شرکت زنجیره ای با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در بورس تهران پذیرش و درج نماد شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در پلاک 526 به عنوان اولین شرکت زنجیره ای با نماد "افق" در بازار دوم بورس تهران در گروه خرده ­فروشی انواع موادغذایی، نوشیدنی و غیره پذیرش و درج شد تا پس از معرفی مدیران در نوبت عرضه اولیه 10 درصدی بایستد.

طبق بررسی های بورس پرس،این شرکت ۱۷ شهریور ۸۸ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسیده و  سپس سرمایه طی چهار مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.

موسسین "افق"، شرکت گروه صنعتی گلرنگ، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع گلرنگ، شرکت گسترش گلرنگ پخش، شرکت تولیدی شیمیایی پاکشو و شرکت گسترش گلپخش اول بوده اند اما اکنون سهامدار عمده شرکت گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش با مالکیت بیش از ۹۹ درصد سهام است.اولین واحد خرده فروشی این شرکت در سال ۸۸ تاسیس و اولین فروشگاه تخفیف محور آن در آذر سال ۹۲ به بهره برداری رسید تعداد فروشگاه های های شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۱۰۰ فروشگاه در بیش از ۳۰ استان است.

مجوزهای فعالیت

آخرین پروانه کسب شرکت در تاریخ ۱۱ مهر سال ۹۷ از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای صادر شده که اعتبار این پروانه تا تاریخ یک مهر سال ۱۴۰۲ است و پس از آن توسط اتحادیه تمدید می‌شود. طبق پروانه مذکور نوع فعالیت شرکت توزیعی و رسته واحد صنفی شرکت انواع کالا و خدمات( مشمول ماده( ۱۳) قانون مواد خوردنی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی) است.

موضوع فعالیت

آخرین موضوع فعالیت شرکت، بازاریابی مجاز غیر هرمی و غیر شبکه ای، خرید و فروش و توزیع و پخش و واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی داخلی و خارجی و انبارداری و اعطای نمایندگی در داخل و خارج، تاسیس و راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی در داخل و خارج، عرضه مستقیم کالا و توزیع درب منازل و مکان ها، سرمایه گذاری در مسکوکات، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز، سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت ها و هر گونه فعالیت های مجازی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موضوع شرکت مرتبط باشد.

این شرکت در سال ۹۶ دارای ۶۴۲۹ نیروی انسانی بوده و برنامه توسعه نیروی انسانی در سال ۹۷ به ۸۵۸۹ نفر، در سال ۹۸ به ۹ هزار و ۳۵۰ نفر و در سال ۹۹ به ۱۰ هزار و ۱۱۹ نفر را دارد.

سود هر سهم و سیاست تقسیم سود

سود هر سهم این شرکت در سال مالی گذشته ۶۸۴ ریال و درصد تقسیم شده بین سهامداران ۶۵۰ ریال معادل ۹۵ درصد بوده است. همچنین سیاست تقسیم سود برای عملکرد سال های مالی ۹۷ الی ۹۹ تقسیم ۹۰ درصد سود و برای سالهای پس از آن بازه زمانی، حداقل ۷۵ درصد سود خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ