کد خبر: ۱۰۹۵۶
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱/۳۱

آخرین برنامه های بزرگترین شرکت بورس و نظر مدیرعامل درباره سهام اعلام شد

آخرین برنامه های بزرگترین شرکت بورس و نظر مدیرعامل درباره سهام اعلام شد

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اعلام آخرین برنامه های مدنظر، درباره وضعیت سهام این شرکت مشمول اصل 44 که بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش روز بازار است، اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درحالی با ارزش روز 25.4 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس از این منظر است که صبح امروز مدیرعامل این هلدینگ بزرگ درجریان برگزاری نشست مطبوعاتی ضمن اعلام آخرین برنامه های مدنظر، درباره وضعیت سهام این شرکت مشمول اصل 44 اظهار نظر کرد.

عادل نژاد سلیم گفت: درحالی طبق برنامه ریزی، سالانه 6 تا 7 درصد به تولیدات زیر مجموعه های اضافه خواهد شد که پیش بینی می شود با افزایش تولید 1.5 میلیون تنی، میزان تولید محصولات در زیر مجموعه های هلدینگ طی سال جاری به 20 میلیون تن برسد.

وی در واکنش به سئوالی که با توجه به طولانی شدن احداث پالایشگاه بید بلند دو ، و هلدینگ خلیج فارس این پالایشگاه را چند ساله راه اندازی خواهد کرد؟ گفت:سعی خواهیم کرد در سریع ترین زمان ممکن این پالایشگاه را که به آن نیازمند هستیم، راه اندازی کنیم . براساس برنامه ریزی صورت گرفته، حداکثر تا 2 سال آینده فاز اول این پالایشگاه راه اندازی خواهد شد. ظرفیت فاز اول این پالایشگاه 330 هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به احداث پتروشیمی ونیران - آپادانا گفت: ونزوئلا که 5 درصد سهام پروژه را در اختیار داشت به دلیل مشکلات مالی از این پتروشیمی منفک و هلدینگ خلیج فارس جایگزین آن شد که به زودی احداث این پتروشیمی آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول پتروشیمی ایلام نیز تا آخر سال آینده افتتاح خواهد شد.

نژاد سلیم درباره نقش هلدینگ فارس در نوسانات اخیر شاخص های بورس هم گفت : سهام دار عمده در شرایط نرمال سهام این شرکت را کنترل می کند. ما نیز سعی کردیم قیمت هر سهم شرکت از 1030 تومان پایین تر نیاید ولی زمانی که بر بازار جو روانی حاکم باشد و از حالت عادی خارج شود، کنترل از دست ما خارج می شود. همانگونه که بعد از تفاهم با 1+5 چنین شرایطی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: اگر مبنا، فعالیت شرکت ها باشد لزومی ندارد که شاخص های بورس پایین بیایند.بورس ما هم اکنون تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته ولی  امیدوارم هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم.

وی افزود: در این شرایط برخی از سهامداران که به دنبال بورس بازی هستند، زیان خواهند دید. اما سهامداران هلدینگ خلیج فارس که به دنبال سود در بلندمدت هستند، منتفع خواهند شد.چون قطعا هلدینگ بهترین سهم بوده و اخیرا پتروشیمی‌های گازی نیز به این هلدینگ پیوسته اند که می تواند منجر به بهبود سهام هلدینگ خلیج فارس شود.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ