کد خبر: ۱۰۹۹۹۴
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۹/۱۷

اثر مصوبه مهم اوپک در روند صعودی و ۷۰ دلاری نفت

اثر مصوبه مهم اوپک در روند صعودی و ۷۰ دلاری نفت

در پی توافق مهم دیروز اوپک و متحدان برای کاهش تولید، قیمت جهانی نفت با قرار گرفتن در مدار صعودی ، 70 دلاری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، دیروز اوپک و متحدان به‌ رهبری روسیه برای کاهش تولید نفت توافق کردند و قرار است از ژانویه 2019، عرضه نفت 800 هزار بشکه در روز کم شود و متحدان غیر عضو اوپک هم مسئول کاهش 400 هزار بشکه دیگر هستند.

با این تصمیم، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و نفت آمریکا با رشد 4.5 درصدی به 53.57 دلار و نفت برنت هم با 5.3 درصد افزایش به 63.24 دلار رسید.

آن لوییز هیتل نایب‌رئیس یک شرکت نفتی گفت: این تصمیم احتمالاً مورد حمایت برخی تولید‌کنندگان آمریکایی است که نگران بودند بدون رسیدن به یک توافق در وین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت پایین‌تر آید و فعالیت‌های حفاری را در 2019 کاهش دهد. کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز از تولید نفت، بازار نفت را در سه‌ماهه سوم 2019 دچار مشکل می‌کند و قیمت‌ها را به بیش از 70 دلار در هر بشکه بازمی‌گرداند.

برنادت جانسون نایب‌رئیس یک شرکت سرمایه گذاری هم اعلام کرد: خبر کاهش تولید اوپک مطمئناً بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد ولی این کار به‌خاطر رشد تولید آمریکا و تأثیر فزاینده نفت آمریکا بر بازار جهانی لازم بود. قبلاً بازارهای نفت تنها از اوپک حساب می‌بردند ولی آمریکا روز به روز بازار را خراب‌تر می‌کند و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ