کد خبر: ۱۱۰۰۱۰
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۹/۱۷

دستور رهبر معظم انقلاب به تقویت ارزش پول ملی و سرمایه تولید
رئیس بانک مرکزی:

دستور رهبر معظم انقلاب به تقویت ارزش پول ملی و سرمایه تولید

رئیس کل بانک مرکزی از دستور رهبر معظم انقلاب برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز رعایت استقلال بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها با اشاره به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب از دستور ایشان به بانک مرکزی برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز رعایت استقلال بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد: بانک مرکزی و نظام بانکی تمام توان مدیریتی و کارشناسی خود را برای تحقق منویات رهبر انقلاب به کار می‌بندند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور درخصوص تامین سرمایه در گردش و نقدینگی موردنیاز تولید از مدیران عامل بانک‌ها خواست تسهیلات برای سرمایه در گردش تولید را در اولویت قرار دهند و برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی که بهره‌‎وری دارند، سازوکارهایی تعیین کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار با تشریح اهمیت تولید و اشتغال و ضرورت توجه ویژه به آن، از مدیران عامل بانک‌ها خواست برنامه‌ریزی‌های مقتضی در این باره انجام دهند و در صورت نیاز به کمک و مساعدت بانک مرکزی اعلام کنند.

همتی درباره ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان و چک‌های تضمینی بر کنترل و نظارت بیشتر تاکید کرد و گفت: بانک‌ها بر شرکت‌های پرداخت (PSP) نظارت داشته باشند و در صورت رعایت نکردن ضوابط نظارتی بانک مرکزی توسط این شرکت‌ها، مجوز آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در این جلسه ضمن تشریح برخی جزئیات لایحه بودجه سال آینده، تاکید کرد: بودجه‌ای متناسب با شرایط ویژه اقتصادی برای سال 1398 تدوین شده و ان‌شااله شرایط مناسبی در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ