کد خبر: ۱۱۰۰۴۳
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۹/۱۸

علل کاهش انگیزه فعالان بورس و اثر دلار۵۷۰۰ تومانی بر صنایع و اقتصاد
یک کارگزار بورس مطرح کرد:

علل کاهش انگیزه فعالان بورس و اثر دلار۵۷۰۰ تومانی بر صنایع و اقتصاد

یک کارگزار بورس ضمن اشاره به علل کاهش انگیزه فعالان بازار سهام، درخصوص اثر دلار ۵۷۰۰ تومانی در بودجه سال آتی بر صنایع و اقتصاد توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی درباره شرایط فعلی بازار سهام که با کاهش انگیزه فعالان همراه شده به ایسنا گفت: موضوعات زیادی از جمله مسائل بین‌المللی در تصمیم سهام‌داران درباره معاملات اثر زیادی دارد و از طرفی کاهش قیمت جهانی نفت روی کم رمق شدن معاملات شده است. 

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۸ گفت: رقم تورم نقطه به نقطه ۳۵ درصد و در پیش نویس بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش هزینه‌های دولت لحاظ شده که نشان می‌دهد بودجه به شدت انقباضی است. به همنی دلیل فعالان بازار سرمایه جانب احتیاط در پیش گرفته اند.

این کارگزار با اشاره به قیمت ارز در سامانه نیما و بازار آزاد گفت: به رغم اعلام ارز تک نرخی ، شاهد شکاف بزرگی بین قیمت ارز دولتی و ارز آزاد هستیم. در عین حال در بودجه سال آتی دلار ۵۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده وکه می‌تواند به فضای رانتی در اقتصاد دامن بزند و صنایع نیز از این موضوع  تاثیر می‌پذیرند.

آقابزرگی با تاکید بر اینکه باید فضای سرمایه‌گذاری را برای دارندگان منابع مالی امن کرد،افزود: فضای سرمایه‌گذاری باید به نحوی باشد که اگر اشخاصی خواستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند بدانند که سرمایه‌های آنها امن خواهد بود و بعدها ابهاماتی پیش نمی‌آید.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ