کد خبر: ۱۱۰۳۳۴
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

جدیدترین آخرین رتبه‌ آسمان‌خراش‌های دنیا اعلام شد/ چین همچنان اول

جدیدترین آخرین رتبه‌ آسمان‌خراش‌های دنیا اعلام شد/ چین همچنان اول

جدیدترین رتبه‌بندی آسمان‌خراش‌های دنیا توسط سازمان جهانی شورای ساختمان‌های بلند اعلام شد و آسمان‌خراشی چینی با ارتفاع ۵۲۸ متری در جایگاه اول قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، سازمان جهانی شورای ساختمان‌های بلند و ساکنان شهرها (CTBUH) در تازه‌ترین گزارش از  وضعیت آسمان‌خراش‌ها اعلام کرد بلند‌ترین آسمان‌خراشی که در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد ساختمان برج سیتیک در پکن با ارتفاع ۵۲۸ متری است تا چین برای چهارمین سال متوالی این رکورد را داشته باشد.

رشد چشمگیر ساخت‌وساز آسمان‌خراش‌های جهان در سال جاری نیز ادامه یافت اما تعداد آسمان‌خراش‌های کامل‌شده بیش از ۲۰۰ متر ، ۱۴۳ ساختمان بود که نسبت به رکورد ۱۴۷ مورد در سال گذشته پایین‌تر است. تعداد آسمان‌خراش‌های بالای ۲۰۰ متر جهان ۱۴۷۸ ساختمان است که نسبت به ۶۱۴ در سال ۲۰۱۰ افزایشی ۱۴۱ درصدی یافته است.

در سال ۲۰۱۸، مجموع ارتفاع‌ آسمان‌خراش‌های کامل شده بیش از ۳۵ هزار ۲۴۶ متر بود. این مقدار نیز پایین‌تر از رکورد ۳۵ هزار و ۸۴۹ متری است که در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید. 

غول‌های آسمان‌خراش‌ساز آسیا با ۱۰۹ آسمان‌خراش و سهمی ۷۶ درصدی از کل آسمان‌خراش‌های جهان، در صدر رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ باقی ماند. البته این تعداد نسبت به رکورد ۱۱۳ موردی که در ۲۰۱۷ ثبت شد پایین‌تر است.

برای بیست‌وسومین سال متوالی چین توانست جایگاه‌ برتر را در زمینه ساخت‌وساز ساختمان‌های بالای ۲۰۰ متر حفظ کند.درسال جاری آسمان‌ خراش‌های این کشور، ۸۸ ساختمان بود که حکایت از سهمی ۵ .۶۱ درصدی از کل آسمان‌خراش‌های کامل شده جهان در این سال دارد. از آنجا که در سال گذشته این سهم چینی‌ها ۴. ۵۴ درصد بود، ارقام ۲۰۱۸ رکورد جدیدی برای چین محسوب می‌شود.

در جایگاه دوم این رتبه‌بندی ایالات متحده با ۱۳ ساختمان تکمیل‌شده بالای ۲۰۰ متر قرار دارد که نسبت به ۱۰ ساختمان‌ کامل‌شده این کشور در ۲۰۱۷ رشد داشته است.

پس از چین و آمریکا به ترتیب کشورهای امارات با ۱۰ ساختمان تکمیل‌شده، مالزی با ۷ ، اندونزی با ۵، تایلند و کره‌جنوبی با ۳ ساختمان به ترتیب در رده‌های سوم تا هشتم این رتبه‌بندی جای دارند.

یکی دیگر از آمارها، رتبه‌بندی شهرها در ساخت و تکمیل آسمان‌خراش‌های بیش از ۲۰۰ متر است که شهر شنزن چین با بهبود عملکرد سال گذشته، با ۱۴ ساختمان برای سومین سال متوالی در رده‌ نخست قرار گرفت. دبی با ۱۰ ساختمان در رده دوم و پکن و شن‌یانگ نیز با ۸ ساختمان به‌طور مشترک با نیویورک در رده‌ سوم جای دارند.

دراین سال  ۱۹ شهر جهان، بلندترین آسمان‌خراش‌های جدید خود را تکمیل کردند که از میان آنها ۵ شهر آسیایی هستند. بر این اساس رکورد جدیدی که در ارتفاع‌ آسمان‌خراش‌های منطقه آسیای جنوب‌شرقی حاصل شد نشان از بهبود شرایط اقتصادی در کشورهایی نظیر تایلند، کامبوج و ویتنام دارد، کشورهایی که رشد بالایی در تولید کالاهای صنعتی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، توریسم و سایر بخش‌های اقتصادی تجربه می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ