کد خبر: ۱۱۱۴۰۵
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

زمان تکلیف تعهدات ارزی واردات و پیشنهاد رقابت دو صنعت بورسی
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

زمان تکلیف تعهدات ارزی واردات و پیشنهاد رقابت دو صنعت بورسی

وزیر اقتصاد از مشخص شدن تکلیف تعهدات ارزی واردات خبر داد و گفت: کلیات رقابت پذیر کردن زنجیره ارزش دو صنعت بورسی مورد بحث قرار گرفته و متون پیشنهادی به کارگروهی ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، فرهاد دژپسند در حاشیه هشتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره تعهدات ارزی وارد کنندگانی که در ماه‌های پایانی سال گذشته واردات انجام داده‌اند، گفت:  این بحث در کمیسیون اقتصاد دولت مطرح شده و به واسطه ابهامات و سوالاتی که در این خصوص وجود داشت این موضوع به کارگروهی ارجاع شده و قرار است هفته آینده نتایج آن مشخص شود.

وی افزود: در 4 دهه اخیر سه بار به دلیل جهش نرخ ارز این بحث را داشتیم بنابراین باید به سمت ساز و کارهایی رفت که فعالان اقتصادی با پیش بینی آینده، طرح هایی برای خود تعریف کنند که در این شرایط قرار نگیرند.قرار است نتایج  کارگروه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شود.

این مقام مسئول در مورد اصلاح نظام بانکی گفت: این موضوع یک بسته کامل است، اما در بعضی‌ زمینه ها ضرورت دارد با فوریت بخشی از این اصلاح را به مراحل تصویب و اجرا ببریم .فروش اموال مازاد بانک‌ها هم بسیار منظم در حال انجام است اما به دلیل اینکه برنامه‌هایی که بانک‌ها ارائه کرده بودند، تأمین کننده همه خواسته‌ها نیست آن را برای تجدید نظر فرستاده‌ایم که تا آخر هفته کامل می‌شود.

دژپسند در مورد مبلغ فروش اموال مازاد بانک‌ها هم گفت: مبالغ در 10 بانک متنوع و متفاوت است و اکنون سرجمع آن را نمی‌دانم. شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در فراخوان‌هایی در اقصی نقاط مناقصاتی انجام داده‌اند و با توجه به اعتراض مخالفین ملموس است که این کار در حال انجام است اما تا تحقق هدف نباید کوتاه بیاییم. 

وی در مورد رقابت پذیر کردن محصولات پتروشیمی و فولاد گفت: در نشست گذشته این شورا کلیات رقابت پذیر کردن زنجیره ارزش این دو صنعت مورد بحث قرار گرفت و نکاتی مطرح شد که نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر بود به همین دلیل این مسأله به کارگروهی ارجاع شد و طی دو هفته گذشته متون پیشنهادی کارگروه ابلاغ شد. به جهت گستردگی در یک جلسه نمی‌توان همه مباحث را جمع کرد، به دلیل مزیت‌های اقتصادی باید به این نوع صنایع توجه بیشتری شود البته این بدان معنا نیست که از دیگر بخش‌ها غفلت شود.

دژپسند در مورد رقابت پذیر کردن زنجیره ارزش صنایع گفت: در جلسه آینده شورای گفت‌وگو موارد باقی مانده بررسی خواهد شد. دولت هم مطالعاتی در این زمینه انجام داده و پیشنهاداتی دارد که برای مراحل بعدی ارسال می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ