کد خبر: ۱۱۲۷۴۷
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۵

دو نکته مهم در دستور کار بورس کالا و وزارتخانه برای زعفران
نماینده مجلس خبر داد:

دو نکته مهم در دستور کار بورس کالا و وزارتخانه برای زعفران

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه ورود به بورس کالا در افزایش کیفی محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی داشته،گفت: دو نکته در مورد زعفران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالا در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد علی کیخا درباره عرضه زعفران در بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدف گذاری نهایی ساماندهی و اصلاح روندها در بخش کشاورزی، عرضه تمامی محصولات کشاورزی در بورس کالا است که زعفران نیز از جمله این محصولات بوده که عرضه آن از سال گذشته آغاز شد و با روند مطلوبی در حال انجام است.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بورس کالا، ایجاد شفافیت اقتصادی بوده تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند در یک مکان شفاف به معامله بپردازند تا بهترین تصمیم‌ها از سوی متولیان امر به منظور افزایش کیفیت تولیدات و تنظیم بازارها گرفته شود.با عرضه پر حجم زعفران در بورس کالا، شاهد واقعی شدن قیمت این محصول، کمرنگ شدن فعالیت واسطه‌ها در بازار و حمایت مستقیم از زعفرانکاران هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به سهم بالای زعفران ایرانی در بازارهای بین المللی گفت: با وجود عرضه بسیاری از مواد اولیه و کالاهای اساسی در بورس کالا اما هنوز تا استفاده کامل از ظرفیت‌های بهینه این بورس فاصله زیادی داریم. این در حالی است که سایر کشورها با استفاده از ظرفیت‌ بورس‌های کالایی بر مبادلات بین‌المللی تاثیر می‌گذارند. بنابراین باید تلاش کنیم با تقویت عرضه محصولات در این بورس و بین المللی شدن معاملات زعفران، محصول با مزیت و استراتژیک ایران را با شیوه‌های نوین به دنیا معرفی و عرضه کنیم.

کیخا ادامه داد: ورود به بورس کالا در افزایش کیفی محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی داشته چرا که به دلیل افزایش مشتریان در بورس، تولیدکنندگان مجاب به افزایش کیفیت کالاها می‌شوند و همین امر موجب می شود با گذر زمان شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل با نرخ واقعی و شفاف باشیم و متقاضیان هم تشویق به خرید کالا از یک کانال مناسب خواهند شد.

وی گفت: دو نکته مهم را باید در مورد زعفران در نظر گرفت یکی اینکه باید زعفران ایرانی به بالاترین قیمت در بازارهای بین المللی به فروش برسد و دیگر اینکه سهم کشاورزان از قیمت پرداختی از سوی مصرف کنندگان بیشتر باشد تا سود واقعی عاید کشاورز شود، این دو موضوع با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، بورس کالا و نهادهای مرتبط در دستورکار است که اثرات مثبت آن امروز نمایان شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ