کد خبر: ۱۱۲۹۶۸
۱۲:۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱

پیشنهاد جذب به بورس یک درصدی که مالک ۷۰ درصد نقدینگی هستند
نماینده مجلس اعلام کرد:

پیشنهاد جذب به بورس یک درصدی که مالک ۷۰ درصد نقدینگی هستند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه۷۰ درصد نقدینگی در اختیار یک درصد افراد است، گفت: با ارائه راهکارهایی می توان این سرمایه را جذب بورس نفت کرد تا با خروج از رکود، بساط دلال‌ بازی‌ها هم جمع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه فروش نفت از طریق بورس نیازمند ایجاد ثبات در این عرصه و اعتمادسازی در میان سرمایه‌داران است چراکه با این کار می‌توان موجب جذب نقدینگی‌ها و سرمایه‌های سرگردان شد به خانه ملت گفت: طبق گزارش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، 70درصد از نقدینگیِ حدود 1.7 تریلیون تومانی جامعه ، صرفا در اختیار یک درصد است که می‌تواند تهدید و فرصت توامان باشد.

وی ادامه داد: باید راهکارهایی اندیشیده شود تا این یک درصد از جامعه منافع را در سرمایه‌گذاری بورس نفت تشخیص دهند. ایجاد مشوق‌ها و معافیت‌های مالی نمونه‌ای از این راهکارها به شمار می‌آیند.با ایجاد شرایط، بورس نفت به‌عنوان بازار سرمایه جایگاه اصلی را پیدا خواهد کرد و می‌تواند از تورم افسار گسیخته و رکود اقتصادی جلوگیری کند. جذب سرمایه به بورس دو خاصیت به همراه دارد. ابتدا اینکه باعث خروج از رکود اقتصادی می شود و سپس به دلیل قرار گرفتن سرمایه‌ها در مسیر تولید بساط دلال‌بازی‌ها را جمع کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جذب سرمایه‌های سرگردان به بورس نفت از تورم‌ پرفشار جلوگیری خواهد کرد.معافیت مالیاتی و هر نوع برنامه تشویقی مالی هم می‌تواند به تحقق فروش نفت در بورس کمک شایانی کند،دولت باید از تمام تجار و سرمایه‌داران داخلی و خارجی علاقه‌مند به تجارت نفت دعوت به عمل آورد.

فولادگر افزود: می‌توان با همراهی بانک مرکزی، بورس، مجموعه‌های تحت پوشش وزارت نفت و بخش خصوصی تحریم‌های نفتی را دور زد.با این کار می‌توان مانع از تحقق آرزوی آمریکایی‌ها مبنی بر رساندن میزان فروش نفت ایران به صفر شد و روز به روز راه‌های جدیدتری برای صادرات نفت خام کشف کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ