کد خبر: ۱۱۳۰۲۸
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲

ادعای وزیرصنعت به نبود هیچ محدودیتی برای صادرات کالا به جز دو مورد

ادعای وزیرصنعت به نبود هیچ محدودیتی برای صادرات کالا به جز دو مورد

‌وزیر صنعت با اعلام اولویت نخست مدعی شد: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا نداریم فقط درمورد صادرات مواد غذایی و کالاهای اساسی که ارز دولتی دریافت می کنند،ملاحظه وجود دارد. ‌

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، ‌رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: اولویت اول حفظ وضع موجود تولید است و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری این کار جهاد است و نیاز به ابلاغیه و بخشنامه ندارد،مسئولین باید جهت این اولویت تصمیم جدی بگیرند.
دولت در بخش تولید تصمیماتی گرفته و واردات قطعات اولیه بدون ثبت سفارش انجام می گیرد و آزاد است که این موضوع می تواند کمک به تولید باشد.

وی افزود: از 10 پروژه ای که در این وزارتخانه تعریف شده یکی موضوع صادرات است. ایران سهمی 2.1 درصدی از واردات 15 کشور همسایه دارد.پاکستان سالانه 60 میلیارد دلار واردات دارد که متاسفانه از این بازار حدود یک میلیارد دلار سهم ایران است که در این زمینه باید تدبیر لازم صورت پذیرد.هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا نداریم و فقط درمورد صادرات مواد غذایی و کالاهای اساسی که ارز دولتی دریافت می کنند،ملاحظه وجود دارد.

این عضو کابینه به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش کالاها به استان ها تفویض شده که رضایت تجار را نیز در پی داشته و موضوع مبادلات تجاری را روان ساخته است. در صدد هستیم هر اختیاری که قابل تفیض باشد را با هدف تسریع در انجام امورات مربوطه به استان ها تفویض کنیم‌.

رحمانی به ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و گفت: فعالیت های اکتشافی بسیار خوبی توسط شرکت های دولتی بویژه در زمینه مس در حال انجام است که اگر محقق شود به دنبال ایجاد صنایع پایین دستی در زمینه مس نیز هستیم‌.سال جاری چند ماموریت در سطح وزارت و زمینه نوسازی صنایع،صنوف تولیدی،تامین نقدینگی و صادرات تعریف شده  و در این زمینه هم اولویت استان باید مشخص شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ