کد خبر: ۱۱۳۱۴۱
۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

تعجب نماینده مجلس از مخالفت شرکت‌های لبنیاتی با کاهش قیمت

تعجب نماینده مجلس از مخالفت شرکت‌های لبنیاتی با کاهش قیمت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس اصناف لبنیات در رسانه ملی اعلام می‌کند قیمت لبنیات باید کاهش یابد اما متأسفانه شرکت‌های لبنیاتی زیر بار نمی‌روند که این مسئله بسیار تعجب‌آور است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص گرانی قیمت لبنیات به خانه ملت گفت: علاوه بر گران‌فروشی، کم‌فروشی نیز مشکل کارخانه‌های لبنیات است. به طور مثال بسته‌بندی‌های ماست بعضاً از نصف نیز کمتر هستند.

وی افزود: اگرچه شرکت‌های لبنی تحت فشار تولیدکنندگان شیر هستند اما آنها زمانی قیمت‌ها را افزایش دادند که با مسئله افزایش نرخ ارز مصادف شد.

این نماینده مجلس درباره هماهنگی میان دو قوه مجریه و قضاییه در بحث افزایش قیمت لبنیات گفت: در مسئله مقابله با گرانی، افزایش هماهنگی دولت و قوه قضاییه ضروری است. رئیس اصناف لبنیات در رسانه ملی اعلام می‌کند قیمت لبنیات باید کاهش یابد اما متأسفانه شرکت‌های لبنیاتی زیر بار نمی‌روند که این مسئله بسیار تعجب‌آور است. این موضوع نه تنها به معیشت ضربه می‌زند بلکه هزینه‌های درمان را هم چند برابر می‌کند.

جمالی در مورد تخلف محسوب شدن افزایش قیمت کاذب لبنیات و برخورد قانونی با متخلفین اظهار داشت: این موضوع قطعاً تخلف به حساب می‌آید و دولت و قوه قضاییه باید با هماهنگی یکدیگر به این مساله رسیدگی کنند.

جمالی در خصوص نظارت سازمان تعزیرات بر افزایش قیمت‌ها افزود: قوه قضاییه باید بر تعداد نیروها و زمان نظارت تعزیرات بیفزاید زیرا ممکن است اینگونه تصور شود که تعزیرات به دلیل کمبود نیرو تنها در ساعات اداری به موضوعات رسیدگی می‌کنند. ان‌شاء‌الله ترتیبی اتخاذ شود که حضور مستمر تعزیرات جهت رسیدگی در مکان‌های مختلف کارگشا باشد.

وی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید طی جلسات متمادی به بررسی موضوع بپردازد تا تولیدکننده نیز متضرر نشود و دولت در جهت کمک، یارانه اختصاص دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ