کد خبر: ۱۱۴۱۵۲
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

همتی حذف ۴ صفر را تایید کرد / ۱۰ تومان به جای ۱۰ هزار تومان

همتی حذف ۴ صفر را تایید کرد / ۱۰ تومان به جای ۱۰ هزار تومان

رئیس کل بانک مرکزی رسماً احتمال حذف ۴ صفر از پول ملی را تایید کرد و گفت: این تصمیم باید هر چه زودتر عملی و به جای ۱۰ هزار تومان باید ۱۰ تومان گفته شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار هفته گذشته ایران چک جدید 50 هزار تومان و با رنگ کم صفرها، احتمال حذف 4 صفر قوت گرفت و برخی مسئولان و رسانه ها این تصمیم دولت را جدی ارزیابی کردند.

در این رابطه امروز عبدالناصر همتی با تایید این رویکرد گفت: با توجه به دست رفتن 30 درصدی قدرت نقدینگی 1700 هزار میلیاردی به دلیل به دلیل تورم ، در نظر است 4 صفر را از پول را حذف شود .

وی ادامه داد: این تصمیم باید هر چه زودتر عملی شود و حذف 4 صفر به این معنا است که به جای 10 هزار تومان باید گفته شود 10 تومان.

این مقام مسئول همچنین در جلسه امروز با نمایندگان مجلس هم اعلام کرد: دیروز لایحه حذف چهار صفر از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده و امید است هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

همتی در بخش دیگری از این جلسه گفت: بانک مرکزی روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می برد و این روند تعادلی نباید با هیجانات کوتاه مدت هدایت شود. در این میان پیش‌بینی می شود عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

وی اافزود: اصلاح و ساماندهی نظام بانکی، مهم ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی بوده و این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود. صیانت از سپرده های مردم و ثبات بازار پول هم مهمترین دغدغه بانک مرکزی است که اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ